سایت DxOMark نتایج بررسی دوربین آیفون ۶s را منتشر کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سایت DxOMark مدتی است که کیفیت دوربین تلفن‌های همراه را مورد بررسی قرار می‌دهد. براساس گفته‌های این سایت دوربین نکسوس ۶P و اکسپریا Z5 از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. به‌تازگی نتایج بررسی‌های انجام شده روی دوربین آیفون ۶s هم منتشر شده است.

سایت DxOMark با بررسی کیفیت دوربین آیفون ۶s امتیاز ۸۲ را به آن داد.

اپل در آیفون ۶s از تراشه‌ی A9 استفاده کرده است. یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با دقت تصویر ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل را روی آن قرار داده که از تکنولوژی لمس سه بعدی بهره می‌برد؛ اما بهترین ویژگی این گوشی دوربین آن است. اپل دوربین آیفون ۶s را متحول کرد. کیفیت آن به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده و کاربران می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت ۴K ضبط کنند.

سایت DxOMark به‌تازگی دوربین آیفون جدید را مورد بررسی قرار داده است. لنز به‌کار رفته در دوربین آیفون ۶s همان لنز به‌کار رفته در گوشی آیفون ۶ است که کیفیت آن به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده و سنسور BSI با سایز ۱ روی ۳ اینچ برای آن در نظر گرفته شده است. اپل گفته بود که این ویژگی باعث می‌شود که تصاویر نویز کمتری داشته باشند.

این سایت گفته که آیفون ۶s در عکاسی می‌تواند تصاویر با کیفیتی ثبت کند که از تراز سفیدی خوبی برخوردار هستند. دوربین این گوشی از فوکووس خودکار دقیقی برخوردار است و به‌سرعت این کار را انجام می‌دهد. همچنین در محیط‌هایی با نور زیاد، جزییات خوبی را ثبت می‌کند. البته در نور کم تصاویر نویز پیدا می‌کنند و در برخی مواقع یک هاله زرد رنگ روی عکس‌ها قرار می‌گیرد. در محیط‌های داخلی تن رنگ برخی اجسام و سایه‌ها مشخص می‌شود.

امتیاز دوربین آیفون 6s

دوربین آیفون ۶s در حالت فیلم‌برداری از فوکووس خودکار سریع و دقیقی برخوردار است و از تراز سفیدی خوبی بهره می‌برد. در نور کم روی فیلم‌ها نویز می‌افتد. در قسمت فیلم‌برداری هم تن رنگ‌ها در سایه‌ها و اجسام مختلف دیده می‌شود.

سایت DxOMark به بخش عکاسی دوربین آیفون ۶s امتیاز ۸۳ و به قسمت فیلم‌برداری امتیاز ۸۰ را داده که باعث شده‌اند دوربین محصول جدید اپل امتیاز ۸۲ را به‌دست بیاورد.

امتیاز دوربین آیفون 6s

منبع: DxOmark

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    لطفا کامنت دیشب من رو هم تایید کنین مطمئن باشین که انتفاد پذیری نشانگر اعتماد بنفس و هوش بالا و بلوغ فکری و ذهنی شماست ضمنا مطمئن هستم روزی میرسه که شما هم متوجه خواهیین شد اپل کمال مطلق و بری از خطا نیست و تقدسی نداره که اشاره به ضعف هاش(مثل همین درجا زدن در دوربین و عقب موندن از محصولات هجده ماه پیش اندروید) گناه و بیوفایی نیست چون ماها مدیون کمپانی ها نیستیم ما ویزیتور اونها نیستیم پول میدیم و محصولشون رو میخریم ازین طریق ما از امکانات گجت استفاده میکنیم و اونها هم ملیارد ملیارد پول بدس میارن پس برد_برد هست و هیچ دینی به گردن ما نیست…! شخصا ایپد ایر ۲ و سیکس پلاس دارم و جفتش رو از دیجی کالا خریدم و ویژگیهای مثبت و دوستداشتنی اپل رو همیشه تشویق میکنم بحث اینه که باید ضعفها رو دید و باور کرد تا اونها مجبور به اصلاح خودشون و پیشرفت بشن… بخاطر امثال من بود که دست از لجبازی برداشتن و صفحه نمایش رو بزرگ کردن و قابلیت ضروری مولتی تسکینگ و چند پنجره ای رو به مانند اندروید اضافه کردن و نیز قلم (بعضی از متعصبین فک میکنن مداد خطاب کردنش فرقی در ماجرا ایجاد میکنه!!!!) و خلاصه از انتفاد از اپل نترسین اپل ملیاردها دلار برای تبلیغات هزینه میکنه و و ظیفه شما بعنوان رسانه اونکار نیست

  2. Avatar محمدرضا

    واقعا حیف هست و باعث تاسف که نظراتی رو که از سردبیران سایت انتقاد میکنن رو سانسور میکنین…چرا درین مقاله هیچ اشاره ای نکردین که امتیاز ایفون جدید با ایفون پارسال دقیقا یکیه و اپل در زمینه دوربین درجا زده (ضمنا همون اتهامی که غالبا به غلط متعصبین اپل به پیشرفتهای سایر کمپانیها وارد میکنن و اونها رو صرفا رو ی کاغذ میدونن درینجا بدرستی در مورد خود اپل صادق هست و این که بعد چهار سال مگتپیکسل رو افزایش داده صرفا به بزرگ شدن سایز عکس کمک کرده و با افزایش کیفیت همراه نبوده) اپل میتونه دوربین عالی بزنه ولی مستلزم هزینه کردنه و در اونصورت نمیتونه ده ها برابر سایرین از فروش هر گوشی سود کنه مثلا اگه ال جی برا یه گوشی هفتصد دلاری ، ششصد تا هزینه میکنه اپل دویست دلار میکنه ، بخشی ازین تفاوت بخاطر سیستم عامل و یا بهینه سازی و … هست اما بخش مهمی به کم گذاشتن از کیفیت و سخن افزار مثل رم که تا پارسال یه گیگ فقط بود و واسه منی که سیکس پلاس دارم اما مقهور و مجذوب اپل نیستم، بشدت مشکل ساز هست کمبود رمش… در واقع اپل با استفاده هوشمندانه از روانشناسی جمعی و نقاط ضعف بشری و… و… کیفیت رو در ذهن هوادارن متعصبش بالا میبره و نه در واقعیت و بعد این همراه میشه با یه بدنه که انصافا زیبا و خوش ساخت هست و کابر متعصب دچار این برداشت اشتباه میشه که درون این محصول زیبا هم بطور مطلق بی نقص هست و از همه بهتر هست…. از ادمای معمولی توقعی نمیره اما از شما که پیگیر جدی دنیای ای تی هستین توقع میرفت که دچار این … که اپل کمال مطلق هست و هیچ نقصانی نداره، نشین

  3. Avatar Saeed

    اگه اعداد چند تا گوشی دیگه که این سایت برسی شون کرده رو هم برای مقایسه گفته بودید عالی می شد

  4. Avatar محمد

    اصلا به نتایج این سایت اعتماد ندارم . چون یادمه سال ۲۰۱۳ بهترین دوربین رو xperia z1 معرفی کرده بود و حتی note 3 یا g2 هم رطبه های ۵ و۶ بودند . کلا نتایجش مسخره بود . الان هم بهترین دوربین ها مال g4 و z5 هستند.

    1. Avatar shs77

      Z1 دوربینش خیلی عالی بود شما بلد نبودی استفاده کنی یعنی دوربینش بد بوده؟

    2. Avatar علیرضا

      اصلا نوت ۳ رو بررسی نکرده این سایت ! برو سرچ کن خودت . تا امسال هم هیچوقت گوشی سونی صدر این رنکیک نرفته بود !

  5. Avatar حمید زارعی

    پس z5 هنوز اول هستش
    درسته؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      بله.

    2. Avatar امیر

      توی همه سایتها G4 برتر از S6E هست بعد (حتی تویdigikala) حتی طرفدارای دو اتیشه سامسونگ هم قبول دارن کیفیت G4 حتی به مقدار کم بهتر از S6 هست.
      بعد توی این سایت DxOMark با دو رتبه پایینتر از S6 قرار گرفته.
      عجب منبع معتبریه این DxOMark

      1. سایت DxOMark هنوز خیلی گوشی‌ها رو بررسی نکرده.

      2. Avatar مرتضی

        معیارها و میزان پرداختن به جزییات در مقایسۀ دوربین گوشی‌ها در یک سایت تخصصی بررسی دوربین و لنز با سایت‌های کمتر/غیرتخصصی متفاوت هستش.
        دستاورد اصلی ال‌جی واسه دوربین G4 دیافراگم بازترش (f1/8) بود که به قاعده بهبود رو در تصاویر گرفته شده به دنبال داره. اما جدا از دیگر فاکتورهای دخیل در عکاسی، فیلمبرداری هم در امتیاز نهایی این سایت لحاظ می‌شه.
        برای دیدن جزییات می‌تونید صفحۀ مربوط به بررسی این گوشی رو ببینید:
        http://www.dxomark.com/Mobiles/LG-G4-Mobile-review-A-new-contender-in-the-top-3

        پ.ن. “همه سایت ها”؟! مدت‌هاست با توجه به گستردگی دنیای فناوری و وب، به کاربردن قید “همه” تقریبا ناممکن شده.

      3. Avatar امیر

        دوست عزیز جزئیات رو دیدم و برای همین این نظر رو دادم
        توی همون جزئیات در قسمت عکاسی هم G4 پایینتر قرار گرفته
        جالبه که autofocus لیزری روددر عکاسی هم رده و در فیلم برداری پایینتر قرار داده
        همچنین دوربین G4 و در Exposure با دیافراگم f1.8 و Iso50 و سرعت شاتر ۱/۶۰۰۰ تا ۳۰ ثانیه رو پایینتر از s6 قرار داده
        بماند که امکانات دوربین از قبیل تنظیمات دستی و قابلیت عکاسی با فرمت raw در این سایت اصلا لحاظ نشده

        پ.ن.”اینجا جای خوبی برای مغلطه نیست دوست گرامی”

      4. Avatar foad

        یه سایت به اون بزرگی نمیخواد مغرضانه نظر بده.
        حتماً یه برتری داشته که بالاتره…

      5. Avatar امیر

        وقتی شرکتی به بزرگی سامسونگ در بنچمارکها تقلب میکنه این سایت که جای خود دارد دوست عزیز

    3. Avatar مصطفی

      گوشی آیفون ۶s فاقد لرزشگیر اپتیکال است بنابراین مقایسه آن با گوشی بزرگتر از آن (Z5) که شامل آن میشود کار اشتباهی است وباید آن را با ۶s plus مقایسه کرد.
      بعد در این نقد و بررسی از ویژگی های دوربین چیزی گفته نشده آیفون های جدید میتونند فیلم های ۱۰۸۰p رو با سرعت ۱۲۰fps بگیرند و در عین حال میتونه فیلم هایی با کیفیت ۷۲۰p و باسرعت ۲۴۰fps بگیرند.
      در عین حال ویژگی های live photos و retina flash برای دوربین جلو، عکس برداری burst با سرعت ۱۱ تا ۱۲ عکس در ثانیه و… اشاره کرد.
      لطفا سونی در حال ورشکست شدن رو با بزرگترین شرکت تکنولوژی دنیا مقایسه نکنید. نوکیا دوربین هایی عالی داشت، ولی الان داره توی صنایع مخابراتی فعالیت میکنه و توی زمینه اسمارت فون ها ورشکست شده.
      یاد زمانی که آیپاد ها تازه معرفی شدند و سونی با واکمن های بزرگ داشت ضرر میکرد افتادم.
      با احترام

      1. Avatar محمدرضا

        اینجا دوربین ها مقایسه شدند و اگه شما تعصب رو کنار بزارین خواهین دید که سیکس پلاس (که خودم دارمش و گوشی زیبایی هست و دوربینش خوبه و عالی نیست) هم بررسی شده و بعد از سونی و سامسونگ و چن تا گوشی دگه تقریبا تو رده دهم هست، ضمنا کیفیت محصولات به ابعاد شرکت بستگی نداره،اپل برای سود بیشتر از کیفیت محصولات میزنه چون تفرادی مث شما در هر صورت راضین… ضمنا رد مورد سایر امکانات دوربین های موبایل، من نوت چهار هم دارم و در مقام مقایسه امکانات ایفونم مث یه اسباب بازی میمونه، ایفون البته واسه افراد مسن که فقط میخوان فشار بدن و عکس بیفته خوبه اما برا کار حرفه ای نه چندان

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه