ساینا برقی رونمایی شد

۱۹ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
Electric Saina

مردادماه امسال بود که خبری درمورد عرضه‌ تیبای برقی برایتان منتشر کردیم؛ گزارشی که از تولید زودهنگام این محصول ایرانی در مدل کاملا الکتریکی خبر می‌داد. حالا بعد از چند ماه وقفه، زمزمه تولید ساینا برقی را می‌شنویم. امید بر این است که ساینا برقی سرنوشتی مشابه برادرش، تیبا نداشته باشد!

ساینا الکتریکی

یکشنبه ۱۷ دی‌ ماه، معاونت علم و فناوری رییس جمهور از شرکت سایپا بازدید کرد و در این مراسم، از ساینا الکتریکی رونمایی و بازدید شد. ساینا برقی از نظر طراحی و مشخصات فنی بجز موتور و باتری، مشابه نمونه‌ی بنزینی است. حالا در جریان بازدید از ساینا برقی، اطلاعات کلیدی آن منتشر شده است. ساینا برقی از یک موتور ۷۰ کیلوواتی (۹۴ اسب‌بخاری) بهره می‌برد. این درحالیست که نمونه‌ بنزینی به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸۷ اسب‌بخاری مجهز شده است.

شرکت صبا باتری به عنوان سازنده‌ی باتری این محصول برقی ایرانی معرفی شده که می‌تواند با یک بار شارژ بازه‌ی ۱۷۰ تا ۲۱۰ کیلومتر را طی کند. طبق اطلاعات منتشر شده، شارژ ساینا با شارژ سریع حدود ۴۰ دقیقه و با برق خانگی ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. یکی از سوالات مهمی که مطرح می‌شود، این است که آیا فراهم کردن زیرساخت برای اتومبیل‌های الکتریکی هم‌زمان با تولید ماشین‌های برقی انجام می‌شود؟ آیا بودجه و برنامه‌ی خاصی برای ساخت جایگاه‌های شارژ ماشین‌ها برقی درنظر گرفته شده است؟

نظر شما در مورد ساینا برقی و مشکلات بر سر راه تولید این ماشین چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    اگه وسط راه برقش تموم شهتا کی علاف شیم تا شارژ شه

  2. Avatar صالح

    اگر هفته ای۲ باک بنزین میزدی با مدل قبلی سالی ۳ تومن میشد هزینه بنزینش. اینا پول بنزینی که ۱۵ سال نمیخوای بزنی رو پیش پیش خشکه حساب میکنن باهات.

  3. Avatar بردیا صالحی راد

    سایپائه، ساینا ئه، ۲۰۱۸. چندتا نکته جالب:
    روشن که میکنی ماشین رو هیچ صدایی نمیده؛ کاملا خاموشه. این هم داشبوردشه به این خوشگلی که موبایل رو بذاری روش، شارژ میشه.

  4. Avatar امیر

    اخه رو یه چیزی سرمایه گذاری کنید که مشتری میل به خریدش رو داشته باشه چرا اینقدر اتلاف سرمایه میکنید

  5. Avatar محمد

    چه زشتهههههه

  6. Avatar داود

    صرف تعویض موتور به نظر کار فنی و علمی نیست. بهتر بود از پایه ماشینی برقی طراحی میشد. برای افزایش برد باید مقوله های مهمی چون وزن و طراحی هم لحاظ بشه.

  7. Avatar ali

    مشکل اینه که با این ماشین با قیمت ۷۰ میلیون میخوان جیب مارو بزنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه