سردوش جنجالی: استارت‌آپی که اپل و گوگل را با هم متحد کرد

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کوک، مدیر عامل اپل، دست به دست «اریک اشمیت» (Eric Schmidt)، رییس اجرایی گوگل داده تا در استارت‌آپی برای ساخت سردوش‌های لوکس سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعاملان بزرگ‌ترین شرکت‌های عرصه‌ی تکنولوژی در استارت‌آپ شرکت «نبیا» (Nebia) برای کاهش مصرف آب سرمایه‌گذاری کردند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، شرکت «نبیا» (Nebia) نوع جدیدی از سردوش را طراحی کرده که به گفته‌ی آنها میزان مصرف آب را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد. دوش‌های عادی باعث مصرف ۲۰ گالن آب می‌شوند، اما نبیا می‌گوید، دوش‌هایی که به سردوش‌های آنها مجهز هستند، ۶ گالن آب مصرف می‌کنند.

این سردوش میزان آب مصرفی را از طریق دهانه‌هایی که آب را به قطره‌های کوچک می‌شکنند، کاهش می‌دهد. این کار باعث می‌شود آب بیشتری با بدن در تماس باشد.
شرکت نبیا برای توسعه‌ی پروژه‌اش از شرکت‌های مهم عرصه‌ی تکنولوژی کمک‌های مالی جمع‌آوری کرده، اما فاش نمی‌کند که بودجه‌ی جمع‌آوری شده چقدر بوده است. اپل در گفت وگو با تایمز تایید کرده که تیم کوک به انتخاب خود و از حساب شخصی‌اش در این پروژه سرمایه‌گزاری کرده است. سرمایه‌گذار دیگر نبیا «مایکل برچ» (Michael Birch)، کارآفرین برتانیایی است که شبکه‌ی اجتماعی Bebo را بنیان‌گذاری کرده است.

6f1d2a3f95568ecb2101d7902f2a4ef6_original
نبیا سردوش‌هایش را در پردیس‌های اپل و گوگل و همچنین پردیس دانشگاه استنفورد و باشگاه‌های Equinox مورد آزمایش قرار داده است.
تمایل شرکت‌های بزرگ عرصه‌ی تکنولوژی برای سرمایه‌گذاری در نبیا کاملا منطقی است. ایالت کالیفرنیا در حال حاضر در معرض خطر خشکی و کم‌آبی قرار دارد. هم‌اکنون مقامان این ایالت مشغول بررسی تاثیر جیره‌بندی آب بر زندگی روزمره‌ هستند و مردم هم میزان مصرف آب خود را تحت کنترل قرار داده‌اند. از این گذشته، پول دادن به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که می‌توانند دنیا را تغییر دهند، یکی از استراتژی‌های مورد علاقه‌ی بیل‌ گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت بوده است؛ ناگفته نماند که گیتس به طور مرتب در فعالیت‌های بشردوستانه شرکت می‌کند.
جمع‌آوری کمک‌های مالی از کوک و اشمیت برای نبیا تنها آغاز راه است. این شرکت می‌خواهد مبلغ ۱۰۰ هزار دلار از طریق وب‌سایت Kickstarter جمع‌آوری کند تا بتواند اولین سری محصولاتش را عرضه کند. در طول یک روز، این پروژه موفق شده است ۶۶ هزار دلار جمع‌آوری کند که با این حساب می‌تواند به مبلغ مورد نظر هم ‌برسد.

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه