سرویس موسیقی Zune مایکروسافت غیرفعال شد

۲۵ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به خاطر عدم محبوبیت‌ سرویس‌های خرید و دانلود موسیقی، مایکروسافت سرویس موسیقی‌اش، Zune را جمع کرد.

«زون» (Zune) نتیجه‌ی تلاش‌های مایکروسافت برای رقابت با اپل در این زمینه بود.

تا جایی که به پلت‌فرم‌های دانلود موسیقی دیجیتال مربوط می‌شود، می‌توان گفت که در گذشته آیتیونز اپل در سال‌های گذشته برتری داشت. موفقیت آیتیونز باعث شد که شرکت‌های دیگر مثل مایکروسافت سعی کنند سرویس‌ها و محصولاتی برای رقابت با اپل راه‌اندازی کنند. در همین راستا هم «زون» (Zune) نتیجه‌ی تلاش‌های مایکروسافت برای رقابت با اپل در این زمینه بود.

اما حالا این روزها با وجود سرویس‌های استریم موسیقی مثل اسپاتیفای، آیتیونز دیگر تب و تاب سابق را ندارد و برند Zune هم منفعل و بی سر و صدا بوده است. مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که این پلت‌‌فرم در پانزدهم نوامبر (بیست و چهارم آبان) غیرفعال خواهد شد و حالا چنین روزی فرا رسیده است. به این ترتیب، کاربران Zune دیگر نمی‌توانند از این سرویس استفاده کرده یا از آن محتوا دانلود کنند.

در صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت نوشته شده: “از پانزدهم نوامبر سال ۲۰۱۵، سرویس‌های زون غیرفعال خواهند شد. شما دیگر نمی‌توانید از سرویس موسیقی Zune محتوا را در دستگاه‌تان دانلود یا استریم کنید.” هرچند دستگاه‌های Zune مثل پخش‌کننده‌ها تحت‌الشعاع بسته شدن این سرویس قرار نخواهند گرفت و فایل‌های ذخیره شده‌ی شما هم همچنان قابل استفاده خواهند بود.

منبع: Microsoft

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه