سریع‌ترین ماشین خودران جهان را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند وقتی می‌شود که توجه زیادی به سمت اتومبیل‌های مجهز به سیستم خودران جلب شده است. اتومبیل‌هایی که با سامانه‌های مختلف می‌توانند موانع جاده را تشخیص دهند و بدون نیاز به راننده به مقصد برسند. داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که یک خودروی الکتریکی با کمک این سامانه‌ بتواند در پیست مسابقه هم شرکت کند و رکورد مناسبی برجای بگذارد. NIO EP9، نام یک خودروی الکتریکی است که عنوان سریع‌ترین ماشین خودران را یدک می‌کشد.

این خودرو توانسته در یکی از پیست‌های تگزاس در زمان ۲ دقیقه و ۴۰.۳۳ ثانیه، دور این پیست بزند. حداکثر سرعت این خودرو، ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است. سازنده‌ی چینی این خودرو، NextEV، ادعا می‌کند که NIO EP9 سریع‌ترین ماشین خودران جهان است. این خودروی اسپرت به ۴ پیشرانه‌ی الکتریکی مجهز شده که در مجموع توانایی تولید ۱۳۴۲ اسب‌بخار دارد. زمانی‌که راننده پشت فرمان NIO EP9 بوده، توانسته زمان ۲ دقیقه و ۱۱.۳۰ ثانیه را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت برسد!

شرکت NextEV گفته که این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت دارد و می‌تواند با موتورهای الکتریکی، مسافت حدودی ۴۲۶ کیلومتر را در حالت استاندارد طی کند.

منبع: TheVerge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Reza.M

    به نظرم بی مصرف ترین چیز دنیاس…چون کسی نمی تنه اطش لذت ببره…مگه به عنوان خودروی تمرینی راننده ها انتخاب بشه…

    1. Avatar morteza

      کسی ک میخواد از رانندگی کردن لذت ببره که نمیره ماشین خودران بخره پسرم 😐

  2. Avatar ///mahdispd

    صداش شبیه هواپیما بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه