سهم AMD از بازار کارت گرافیک کاهش یافت

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظرف تنها ۱۲ ماه، شرکت AMD به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پردازنده‌ی گرافیکی، بیش از نیمی از سهم خود را در بازار پردازنده‌های گرافیکی از دست داده است. سهم این شرکت از سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ تا سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی از ۳۸ به ۱۸ درصد رسیده است. 

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی Mercury Research از بازار کارت‌های گرافیکی، شرکت AMD با کاهش چشم‌گیر سهم‌اش از بازار روبه‌رو بوده است.

آمار منتشر شده قطعا خبر خوبی برای شرکت «انویدیا» (Nvidia) محسوب می‌شود. سهم این شرکت که بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پردازنده‌های گرافیکی در جهان است، به ۸۲ درصد از تمام بازار افزایش یافته و به این ترتیب شکست AMD را رقم زده است.

amd-market-share-q2-2015_story
در این بازه‌ی زمانی شرکت AMD تنها یک کارت گرافیک مهم از سری Fury/300 را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ و در تاریخ بیست و ششم خرداد ماه به بازار عرضه کرد. در این میان، انویدیا هم کارت‌های گرافیکی سری ۹۰۰ را عرضه کرد که شامل GTX 980، تایتان X و GTX 980 Ti می‌شود.
احتمال کمی وجود دارد که کارت‌های گرافیکی سری Fury و ۳۰۰ تا سه ماهه‌ی بعدی بر سهم AMD از بازار کارت گرافیک تاثیر بگذارند.
کارت‌های گرافیکی سری ۳۰۰ با انتقاد‌های منفی منتقدان رو به رو شدند. از همین رو، شرکت AMD امیدوار است که کارت‌های Fury که پهنای باند بالایی دارند، میزان فروش‌اش را افزایش دهند و خسارت‌های وارد شده را جبران کنند.
انتظار می‌رود کارت‌های AMD R9 Nano هم در هفته‌های آینده عرضه شوند. این سری از کارت‌ها با هدف ارایه‌ی عملکرد بالا در عین مصرف کم انرژی طراحی شده‌اند. تاکنون انویدیا در این زمینه از AMD بهتر عمل کرده است.

منبع: Neowin

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه