موزه‌ی تلفن در کالیفرنیا طعمه‌ی آتش شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آتش‌‌سوزی‌های بخش‌های شمالی کالیفرنیا، میراث تلفن‌ها را نابود کرد.

در این موزه هرازان آثار تاریخی مربوط به تلفن وجود داشت.

براساس پستی در وب‌سایت رسمی موزه‌ی تلفنی JKL، موزه‌ای برای نمایش تلفن، که در شهر «سان آندریاس» در ایالت کالیفرنیا واقع شده است، هفته‌ی گذشته در یک آتش‌سوزی سوخت و از بین رفت.

موزه‌ی جان. کی. لا رو وقف حفظ و نگه‌داری تاریخ تلفن شده بود. هزاران دستگاه تلفن از اواخر سده‌ی ۱۸۰۰ میلادی تا عصر حاضر در کنار کتاب‌های تلفن و کاتالوگ‌ها در این موزه نگه‌داری می‌شدند. حالا همه‌ی این میراث از بین رفته است. این دستگاه‌ها و تلفن‌های قدیمی پدر گوشی‌های هوشمند کنونی به حساب می‌آیند.

CA_Wildfire_Phone_1 موزه تلفن

یکی از نمایندگان موزه در پست جدیدی که منتشر کرده بود، نوشت که ساختمان قبلی موزه هنوز “در حال سوختن است” و آتش نشانان شش روز پس از آتش‌سوزی، هنوز قسمت‌های داغ را اتفای حریق می‌کنند.
در این پست نوشته شده: “هدف ما این است که موزه‌ را بازسازی کنیم؛ و این نیاز به برنامه‌ریزی بسیار دقیق دارد و مدتی به طول خواهد انجامید.”

همچنین در وب‌سایت این موزه درج شده که به دنبال اقلام و دستگاه‌هایی هستند که گنجینه‌ی منحصر به فرد تلفن‌ها و یادبودهای مربوط به تلفن را جایگزین کنند.

این موزه‌ی عام‌المنفعه تنها یکی از تلفات آتش‌سوزی‌های اخیر است که بخش‌های شمالی این ایالت را از هم می‌پاشد. این آتش‌سوزی‌ها تاکنون پنج کشته به جای گذاشته اند؛ بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین نابوده شده و صداها خانه طعمه‌ی آتش شده‌اند و هزاران نفر هم به دلیل آتش‌ جا به جا شده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه