سونی رسما از Xperia XZ2 و XZ2 Compact رونمایی کرد

۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سونی اکسپریا XZ2

سونی می‌خواهد با قدرت با صنعت گوشی‌های هوشمند بازگردد و به همین دلیل، پرچم‌دارهای جدید این شرکت تغییراتی بزرگ کرده‌اند؛ تغییراتی که شاید بیش از هر چیز ظاهر این گوشی‌ها را به پرچم‌دارهای بزرگ بازار موبایل تبدیل کرده است. دو گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact دقایقی پیش در طول کنفرانسی که سونی برگزار کرده بود، رسما رونمایی شده‌اند.

هر دو گوشی سونی بهترین چیپ‌ست موبایل بازار یعنی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را در خود جای داده‌اند، ولی تکنولوژی‌هایی متفاوت سری Xperia XZ2 را از دیگر گوشی‌ها جدا می‌کند.

سونی متوجه شده است که یک گوشی هوشمند نیازی به صفحه نمایش با وضوح تصویر ۴K ندارد و این بار به استفاده از یک صفحه نمایش با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بسنده کرده است. گوشی Xperia XZ2 یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با نسبت تصویر ۲ به ۱ دارد. سونی حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش را هم بسیار کاهش داده است، ولی نه به اندازه‌ی دیگر پرچم‌دارهای بازار.

صفحه‌های نمایش دو پرچم‌دار جدید سونی از تکنولوژی HDR پشتیبانی می‌کنند و حتی می‌توانند ویدیوهایی که به صورت HDR ضبط نشده‌اند را با رنگ‌هایی بهتر نشان دهند.

سنسور دوربین گوشی دقتی ۱۹ مگاپیکسلی دارد و دوربین گوشی حتی می‌تواند به هنگام فیلم‌برداری ویدیوی HDR ضبط کند.

از نظر ظاهری، پشت دو گوشی جدید سونی از زمین تا آسمان با گوشی‌های اخیر این شرکت فرق می‌کند. لنز دوربین به وسط گوشی آمده است و حسگر اثر انگشت هم به جای اینکه روی کلید پاور باشد، پایین لنز دوربین است. اگر می‌خواهید زیبایی پشت گوشی را درک کنید، می‌توانید نگاهی به طراحی پشت HTC U11 بیاندازید که بی‌شباهت به پرچم‌دارهای جدید سونی نیست.

مثل بسیار از گوشی‌های امروزی، سونی هم تصمیم گرفته است تا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact حذف کند.

گوشی‌های جدید سونی هنوز هم یک کلید مختص عکسبرداری دارند. سنسور دوربین گوشی دقتی ۱۹ مگاپیکسلی دارد و دوربین گوشی حتی می‌تواند به هنگام فیلم‌برداری ویدیوی HDR ضبط کند.

پرچم‌دار جدید سونی یک چیپ جدید در خود دارد که می‌تواند با توجه به محتوایی که در حال پخش است (موسیقی، فیلم، بازی یا هر چیز دیگری)، در گوشی لرزش‌های خفیف یا قوی ایجاد کند.

حالت سوپراسلوموشن هم در این دو گوشی وجود دارد و برخلاف Galaxy S9 که با سرعت می‌تواند ویدیوهایی ۷۲۰p بگیرد، Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact می‌توانند با وضوح تصویر فول اچ‌دی ویدیوهایی با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنند.

قابلیت جدیدی که گوشی سونی را از رقابی خود جدا می‌کند، تکنولوژی لرزش جدیدی به اسم Dynamic Vibration System است. پرچم‌دار جدید سونی یک چیپ جدید در خود دارد که می‌تواند با توجه به محتوایی که در حال پخش است (موسیقی، فیلم، بازی یا هر چیز دیگری)، در گوشی لرزش‌های خفیف یا قوی ایجاد کند. سونی می‌گوید با این تکنولوژی محتوایی که در حال پخش است را حس می‌کنید. اگر سونی بتواند به خوبی لرزش‌هایی که نینتندو در کنسول جدید خود قرار داده، این تکنولوژی را پیاده کند، می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای کاربران Xperia XZ2 رقم بزند.

می‌توان لرزش را برای اپ‌های مختلف به صورت جداگانه تنظیم کرد، یعنی مثلا می‌توان لرزش را در یوتیوب خاموش کرد، ولی درجه‌ی آن را در نت‌فلیکس به بالاترین میزان خود تنظیم کرد. این چیپ لرزش در زمان‌های دیگری هم به کمک شما می‌آید، مثل زنگ‌ها یا هشدارها.

این قابلیت لرزش در مدل کامپکت وجود ندارد. مدل کامپکت همان سخت‌افزار و دوربین مدل اصلی را دارد، ولی جنس بدنه‌ی آن به جای شیشه، پلاستیکی است. همین موضوع قابلیت شارژ بی‌سیم را از Xperia XZ2 Compact می‌گیرد.

دو گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact در رنگ‌های سیاه، نقره‌ای، سبز و صوتی عرضه می‌شود. قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی این گوشی‌ها هنوز مشخص نیست.

در ادامه ویدیوهای معرفی که سونی برای گوشی و هدفون جدید خود منتشر کرده را می‌توانید ببینید.

 

ویدیوی معرفی Xperia XZ2:

ویدیوی معرفی Xperia XZ2 Compact:

ویدیوی معرفی هدفون‌های جدید سونی:

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. hadi

    کی میاد؟ از کجا میشه خرید؟

  2. hamed

    اولا ک رم گوشی ۶زده سایت سونی نه۴
    دوما ۴هم بود از رم۸ ایسوز خیلی بهتره چون تکنولوزیش بالاتره ساده بگم مث ممورئ ک کلاسای مختلفی داره
    سوما سونی طرفدارای خودشو داره طرفدارای جاصابونیای ساسونگ اینجا نیان حرف برنن
    و اینکه سونی تو همه چیز اوله!
    اولین گوشی با دوربین ۴k در z2
    اولین گوشی با صفحه ۴k در z5premium
    اولین گوشی زد اب z
    اولین گوشی با بلندگوی استریو
    اولین گوشی بدون دکمه روی قسمت جلوی گوشی x10
    اولین گوشی کم حاشیه!بله بله سونی ZLسرچ کنین ببینین تاریخ ساختش مال چه سالیه و حاشیه هشو با بقیه تو اون زمان مقایسه کنید zl
    اولین گوشی با دوربین سوپر اسلوموشن xz premium
    اولین گوشی باصفحه ۴k hdr در xz2
    اولین گوشی با دوربین ۴k hdr در xz2
    اولین گوشی با فناوری Dynamic Vibration System در xz2
    اولین گوشی با دوربین سوپر اسلوموشن با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت fullhd در xz2

    بعد سال بعد سامسونگ میاد اینارو میذاره تو گوشیاش طرفداراشم کف میکنن

  3. محمد حسین توللی

    سلام
    بنظر من سونی شاید بهترین گوشی بازار رو ( از نظر کسایی ک حتی تاحالا دستشونم نگرفتن) گوشی خوبی نباشه اما مقابل اپل و سامسونگ که قیمت های مسخره دارن عالیه
    با سخت افزار قوی و عملکرد فوق العاده
    سونی تو زمینه ی موبایل و محتواها و عملکرد های صوتی و تصویری پیشینه ی طولانی داره و بنظرم تو رنج قیمت خودش بهترینه
    هواوی هم ک واقعا اشغاله گوشی خوب میزنه و ارزون اما بعد یکی دوسال حتی پرچمدارش به هنگ میفته
    اما من با تجربه ی شخصی ای که از سونی دارم به جرأت میگم ترکونده

  4. shahabmp

    بدنه پلاستیکی که با شارژ بی سیم مشکلی نداره که نوشتید چون پلاستیکیه مدل کامپکت شارژ بی سیم نداره، فقط بدنه های فلزی امکان شارژ بی سیمو از بین میبرن، نداشتنش احتمالا بخاطر ارزونتر تموم شدن قیمتشه

  5. Keiser

    نه اینبار خوب اومده ولی باز هم از S9 عقبه.
    باید باتریش رو یکم بیشتر می ذاشت و لنز دوربینش هم f/1.8 می کرد.

  6. احمد

    سلام
    بنظرم سونی نمیخواد تو بخش موبایل بهترین باشه وگرنه اگه میخواست میتونست.من انتظارم از این گوشی خیلی بیشتر بود ولی سونی اگه میخواست گوشیش سرو صدا بپا میکردباید کارای بیشتری میکرد.ظاهر گوشی رو خیلی بهتره کرده و دیگه با اون گوشی بزرگ و بد دست طرف نیستیم ولی گذاشتن بهترین سخت افزار در دنیای پر رقابت گوشی که حتی بی نامو نشان ترین برند ها هم از قوی ترین سخت افزار استفاده میکنند برای سونی آنچنان حرکت روبه جلو محسوب نمیشه.برای من جای سوال داره که سونی که خودش سازنده لنز هست چرا حتی نخواسته از دوربین دوگانه استفاده کنه.این گوشی برای سونی یه حرکت کوچیک روبجلو هست ولی اگه این شرکت میخواست( که اگه میخواست حتما میتونست)،به جایگاه بالاتری در فروش میرسید باید ویژگی ها بیشتری و طراحی جذابتری برای گوشیش در نظر میگرفت.

    1. علیرضا

      منم با نظر شما موافقم.البته خود شرکت سونی هم اعلام کرد که ما روی تکنولوژی های آینده تمرکز کردیم(مثل واقعیت افزوده و…).وگرنه خود سونی از تولید کنندگان بزرگ قطعات موبایل هست مثل سنسور تصویر گوشی های سامسونگ

  7. مینا

    سونی هم به سرنوشت اچ تی سی دچار خواهدشد

    1. محمد حسین توللی

      ????????

  8. محمد

    مثل همیشه عالی و کاربردی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه