سیستم دارپا برای گرفتن پهپادها را ببینید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی» ایالات متحده یا همان «دارپا» (DARPA)، مدت‌ها است که روی پهپادها و مصارف مختلف آن‌ها تحقیق می‌کند. این سازمان تحقیقات نظامی، تا به امروز پهپادهایی ساخته است که برای مثال اینترنت پخش می‌کنند یا اینکه مثل یک گرگ به شکار هدف‌های مختلف می‌روند. یک مشکل هنوز گریبان‌گیر پهپادها است: اینکه چگونه بتوان آن‌ها را از دور و در مناطق مختلف، سالم فرود آورد.

هفته‌ی گذشته، سازمان دارپا از پروژه‌ی جدیدی به اسم SideArm رونمایی کرد. قرار است طی این پروژه، به جای اینکه کاری کنند تا پهپاد روی زمین راحت‌تر فرود بیایند، آن‌ها را روی هوا بگیرند. این پروژه‌ی دارپا، توسط شرکت Aurora Flight Sciences اداره می‌شود. دارپا و این شرکت برای ساخت سیستم خود، به مکانیزمی نگاه کرده‌اند که جت‌ها را آرام می‌کند و آن‌ها را روی یک ناو هواپیما بر فرود می‌آورد. می‌توانید در ویدیوی پایین، نحوه‌ی کار این سیستم را ببینید.

دارپا می‌خواهد تا سیستم SideArm خودش به نقطه‌ای برسد که سیستم پرتاب و دریافت پهپاد، به طور کامل در یک کانتینر جای بگیرد. دارپا می‌خواهد این سیستم از طریق کامیون‌ها، کشتی‌ها، قطار و یا یک هواپیمای C-130 و هلیکوپتر CH-47 قابل حمل باشد.

‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. رضا

    تازه که نیست همنطور که دوستمون گفت یه مدل از اسکن ایگل اینجوریه

  2. علی اژدری

    این سیستم ها همین الان هم وجود داره فقط برای پهپاد هایی کوچکتر مثل scaneagle

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه