شامپانزه به پهپاد در حال پرواز حمله کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پهپادها دستگاه‌های بسیاری جالبی هستند و اگر به درستی از آنها استفاده کنیم، قطعا مفید واقع خواهند شد. هرچند که هنگام پرواز پهپادها در هوا، مشکلات مختلفی ممکن است به وجود بیاید، مثل نقض حریم شخصی، که باعث می‌شود به پهپاد شلیک شود.

حتی شامپانزه‌ها هم می‌دانند که باید مانع از شکستن حریم شخصی‌شان توسط پهپاد ها شوند.

البته حیوانات و حیات وحش هم ممکن است از حضور پهپادها سراسیمه شوند. ظاهرا در مورد یک شامپانزه که این‌طور بوده است. همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، این شامپانزه پهپادی را در میان هوا دید و با چوبی که داشت به آن پهپاد ضربه زد و آن را از هوا انداخت.

خوشبختانه این پهپادی که از آسمان به زمین انداخته شد، به طور آزمایشی پرواز می کرد. این می‌تواند تجربه و درس خوبی برای فیلم‌برداری باشد که این پهپاد را کنترل می‌کرد، تا از این به بعد بیشتر مراقب پهپادش باشد. به نظر می‌رسد که هم صدا و هم ظاهر عجیب و غریب پهپاد دلیل اصلی آشفته شدن شامپانزه‌ها بود، البته هیجان هم می‌تواند یکی از دلایل چنین واکنشی باشد.

«ون هوف» (Van Hoof) سرپرست علمی باغ وحش گفت: “در این مرحله، اهمیت آن اتفاق برای تیم آشکار نبود. کاملا مشخص است که اپراتور پهپاد از اهمیت این موضوع که هر دوی این شامپانزه‌ها یک شاخه‌ی درخت را برای بالا رفتن از داربست به دست داشتند، آگاه نبود.” قطعا اگر یک انسان هم به جای این شامپانزه‌ها بود، همین واکنش را نشان می‌داد؛ و آن پهپاد مزاحم را برای شکستن حریم شخصی از آسمان به زمین می‌انداخت.

منبع: Youtube

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه