شراکت اپل با BMW برای ساخت خودرو

۶ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارش‌ مجله‌ی آلمانی زبان Manager Magazin اپل مشغول مذاکره با شرکت خودروسازی BMW است تا از مدل BMW i3 به عنوان مبنایی برای ساخت یک خودوری برقی استفاده کند. 

گزارشی جدید در مجله‌ای آلمانی حاکی از این است اپل قصد دارد برای ساخت خودروی برقی‌اش با BMW همکاری کند.

از بهمن‌ ماه سال گذشته، گزارش‌های مختلفی درباره‌ی علاقه‌ی اپل به صنعت خودورسازی منتشر شده است. براساس این گزارش‌ها در حال حاضر صدها نفر مشغول کار روی این پروژه‌ هستند که به نام «پروژه‌ی تایتان» معروف است. هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده شاهد عرضه‌ی چنین خودرویی باشیم، اما این شرکت روز به روز علاقه‌ی بیشتری به این صنعت نشان می‌دهد.

bmw-i3-orange
اپل هم‌اکنون در حال توسعه‌ی سیستم نرم‌افزاری درون-خودرویی برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو است که «کارپلی» CarPlay نام دارد. اما این موضوع که اپل تاکنون مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی و افرادی با تجربه و دانش عمیق از قطعات خودرو استخدام کرده، نشان می‌دهد که اهداف آن فراتر از طراحی نرم‌افزار است.
ظاهرا اپل می‌خواهد بدنه‌ی i3، خودروی برقی BMW، را به عنوان الگوی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود قرار دهد. هرچند تاکنون هیچ معامله‌ای صورت نگرفته و مذاکرات هم در پاییز سال ۲۰۱۴ میلادی متوقف شد، اما هر دو شرکت موافقت کردند که در فواصل معین با یکدیگر به گفت و گو بنشینند.
در این گزارش آمده است که تیم کوک، مدیرعامل اپل، به تاسیسات BMW در «لایپسیگ» آلمان سر زده بود، اما از تاریخ این ملاقات چیزی گفته نشده است. اپل تاکنون حاضر نشده است هیچ گونه اظهار نظری درباره‌ی گمانه‌زنی‌ها از «اپل کار» ارایه دهد.

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه