شرکت‌های پخش موسیقی از اپل شکایت کردند

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مسئولان قوانین رقابتی امریکا، دنبال کردن شکایات تعدادی از شرکت‌های پخش موسیقی علیه اپل را آغاز کرده‌اند.

شرکت‌های پخش آنلاین موسیقی، سرویس Apple Music را متهم به بر هم زدن صحنه‌ی رقابت این سرویس‌ها کرده‌اند

اخیرا تعدادی از شرکت‌های پخش موسیقی، با شکایت از اپل ادعا کرده‌اند که نحوه‌ی برخورد اپل با شرکت‌های رقیب، مخالف قوانین تجاری است. شرکت اپل اخیرا سرویسی به اسم Apple Music را راه‌اندازی کرده است. این سرویس پخش موسیقی، در فروشگاه اپل با نرم‌افزارهایی مثل Spotify، Jango و Rhapsody رقابت می‌کند.

قوانینی که اپل برای فروش محصولات دیجیتال در فروشگاه اپل تنظیم کرده است، ۳۰ درصد مبلغ هر خرید را به اپل تخصیص می‌دهد. قیمتی که در حال حاضر برای سرویس‌های پخش موسیقی مرسوم شده، قیمت ماهی ۱۰ دلار است. با این حال، شرکت‌های رقیب Apple Music می‌گویند که این سی درصد اضافه‌ای که اپل از آن‌ها دریافت می‌کند، آن‌ها را مجبور کرده است تا هزینه‌ی اشتراک خود را در فروشگاه اپل بیشتر کنند.

AppleMusic

کمیسیون تجارت امریکا (FTC) در حال حاضر مشغول بررسی ادعای این شرکت‌ها است. از گوشه و کنار هم شنیده می‌شود که شرکت‌های پخش موسیقی، از همین حالا به همراه سازمان FTC، مذاکراتی پشت پرده را برای حل این موضوع شروع کرده‌اند. شرکت اپل بزرگ‌ترین فروشگاه موسیقی دنیا را دارد، اما ورود این شرکت به حوزه‌ی پخش موسیقی آنلاین، بسیار دیرتر از رقبای‌اش صورت گرفته است. با این حال، قیمت پایین‌تر اشتراک Apple Music می‌تواند به سرعت این سرویس را بالاتر از رقبای‌اش قرار دهد.

«تایلر گلدمن»، مدیر شرکت Deezer که فعالیتی مثل Spotify دارد، ۳۰ درصدی که اپل از فروش اشتراک ۱۰ دلاری‌شان می‌گیرد را غیرمنصفانه عنوان می‌کند. گلدمن در این باره می‌گوید: «سود صنعت موسیقی خیلی کم است و فروشگاه اپل همان را هم از بین می‌برد. این موضوع می‌تواند برای صنعت مشکل تولید کند؛ یا باید قیمت‌تان را زیاد کنید و قیمتی رقابتی نداشته باشید، یا اینکه به‌طور کلی از سود خود بگذرید.» متخصصین حقوقی درباره‌ی اینکه آیا اپل، قوانین رقابتی را زیر پا گذاشته است نظری یکسان ندارند. در صحبتی که رویترز با تعدادی از متخصصین حقوقی داشته است، نیمی از آن‌ها طرف اپل را گرفته و نیمه‌ی دیگر این شرکت را مقصر دانسته‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا این موضوع بین خود شرکت‌ها حل می‌شود، یا اینکه FTC آن را به موضوعی قضایی تبدیل خواهد کرد.

منبع: Venture Beat

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه