ویندوز ۱۰، ویندوز پیش‌فرض تمام کامپیوترها از سال آینده

۱۴ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر قصد خرید یک کامپیوتر جدید را دارید، اما از ویندوز ۱۰ خوش‌تان نمی‌آید، بهتر است حداکثر تا یک سال دیگر برای خرید کامپیوتر جدیدتان اقدام کنید. مایکروسافت گفته است از ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۶ (۱۰‌ آبان ۱۳۹۵) شرکت‌ها دیگر حق ندارند کامپیوترهای‌شان را با ویندوز ۷ یا ویندوز ۸٫۱ عرضه کنند.

ویندوزهای ۷ و ۸ به ترتیب تا پایان سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳، بروزرسان‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

مایکروسافت این قانون را اخیرا اعلام کرده است. در قانون جدید مایکروسافت هم‌چنین آمده است که روز ۳۰ جوئن سال ۲۰۱۶ (۱۰ تیر ۱۳۹۵)، تاریخ پایان عرضه‌ی کامپیوترها با ویندوز ۸ خواهد بود. البته ممکن است پس از این دو تاریخ هم کامپیوترهایی را با ویندوز ۷ و ۸ برای خرید پیدا کنید، اما این‌ها تولیدات قبل از این تاریخ هستند. یعنی از این دو تاریخ به بعد، شرکت‌ها نباید کامپیوترهای‌شان را بدون ویندوز ۱۰ عرضه کنند.

Windows-pack

البته اگر از کاربران ویندوز ۷ و ۸ هستید، نگران چیزی نباشید. تاریخ پایان پشتیبانی از این دو ویندوز به ترتیب ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ و ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۳ اعلام شده است. یعنی ویندوزهای ۷ و ۸ تا پایان این دو تاریخ، بروزرسان‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

یکی از دلایلی که شاید نخواهید به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنید، پشتیبانی نکردن این ویندوز از برخی نرم‌افزارها یا سخت‌افزارها است.

منبع: Laptopmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    قطعا همینطوره دلیلشم اپدیت های چن ماهه و اخرین نسخه ویندوز ۱۰ است

  2. Avatar سهیل

    قطعا همینطوره دلیلشم اپدیت های چن ماهه و اخرین نسخه ویندوز ۱۰ است

  3. Avatar سپهر

    به نظر من ویندوز هفت بعد از تجربه ناکام ویستا ویندوز بسیار خوبی بود و هنوزم هست ، ویندوز ۸ که بعدها به ۸.۱ آپدیت شد دو دسته از کاربران رو ایجاد کرد کسانی که با استارت جدید کنار نمی آمدند و کسایی که باهاش مشکلی نداشتن (گرچه من خودم ازش خوشمم میومد ) . از نظر من که از دسته دوم هستم ؛ ویندوز ۸.۱ بعد از دریافت همه آپدیتها و رفع برخی از ایرادات از ویندوز هفت هم عملکرد بهتری داشت ؛ حتی در بازی ؛ البته این نظر شخصی منه و ممکنه حتی تا حد زیادی به وسیله ای که من استفاده میکنم بستگی داشته باشه (lenovo z510) ؛ در حال حاضر از ویندوز ۱۰ استفاده میکنم و به نظرم خوبه ؛ اما با همه تغییرات مثبتی که داشته هنوز راه داره تا از لحاظ کم نقص بودن به ویندوز ۸.۱ برسه ؛ اگر در حال حاضر از من بپرسن کدوم ویندوز عملکردش بهینه تره میگم ۸.۱ . امیدوارم در آینده نزدیک نظرم به ۱۰ تغییر کنه

  4. Avatar یاسمین

    امیر میرزایی هفت سالی مشغول کار در رسانه‌های مختلف بازی بوده. وای این خیلی عالیه :>
    اصلا مرتبط با موضوع نیست ولی خیلی خوب بود این
    —–
    به نظر من مایکروسافت این اخیر خیلی تصمیم های عجولانه میگیره که ممکنه روش ضرر های پس بده!!

  5. Avatar نیما

    ویندوز ۱۰ از چه نرم افزارها و سخت افزار هایی پشتیبانی نمی کنه میشه لطفا بگید مثلا از نرم افزار های رایج معماری و گرافیک پشتیبانی می کنه یا خیر ممنون

  6. Avatar نیما

    خب الان بیشتر شرکت ها سیستم بدون سیستم عامل میدن مثلا هم اگه ویندوز ۱۰ ببندن خب خریدار اگه خوشش نیاد ۵۰ تمن خرج میکنه میره عوض میکنه کاری نداره که !!

    1. Avatar یه بشر

      نابغه پول ویندوز را از تو میگیرن بعدش هم این ۵۰ تومن من نفهمیدم برای چیه خوب خودت عوض کن

  7. Avatar مصطفی

    سلام جناب میرزایی
    مگه متیکروسافت برای ویندوز ۷ و ۸ آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ رو انجام نمیده ؟؟؟
    اگه این کار انجام میشه پس تا سال ۲۰۲۰ دیگه ویندوز سونی وجود نداره
    اشتباه میگم ؟

    1. نه. آپدیت ویندوز ۷ و ۸ به ۱۰ اجباری نیست. یعنی حداقل الان نیست. ولی بعیده مایکروسافت اجباری‌اش کنه. ویندوز ۷ هنوز هم بهترین ویندوز برای بازی کردنه و گیمرها نمی‌تونن ول‌اش کنن. یعنی یه عده‌ی عظیمی (میلیونی) توی استیم از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. (بر اساس آمار ویندوزهایی که روشون استیم نصبه.) دیگه شرکت‌هایی که باید برای خرید ویندوز ۷ و ۸ به مایکروسافت پول هنگفتی بدن و عوامل دیگه به کنار. ویندوز ۷ چیزی نیست که مایکروسافت بتونه به این زودی‌ها رهاش کنه. این رو هم در نظر داشته باش که الان آپدیت به ویندوز ۱۰ رایگانه؛ سال دیگه نیست.

      1. Avatar نیما

        به نظر من از نظر سرعت اجرای بازی ۸.۱ از سون سر تره

      2. Avatar حسین روشن ضمیر

        من با ویندوز ۱۰ بازی میکنم و بسیار روان ، سریع و راحت اجرا میشه ، ویندوز ۱۰ هنوز کامل نبود که ارائه شد . بروز رسانیش کنید مرتب و کارت گرافیکتون هم درایورش به ویندوز ۱۰ به روز کنید . بسیار عالی عمل میکنه

  8. Avatar علی آقا

    جنا ب میرزایی، اینکه حق ندارند با ویندوز ۷ و ۸ عرضه کنند زمین تا آسمان فرق دارد با تیتر شما که می گوید :شرکت‌ها از سال دیگر حق ندارند کامپیوتر بدون ویندوز ۱۰ بفروشند !!!
    یعنی مثلا لنوو نمیتواند رایانه بدون سیستم عامل بفروشد؟ یا نمی تواند لپتاپ لینوکسی بفروشد؟!

    1. قبول دارم. آقا با این جدیده اوکی‌ای؟

      1. Avatar مصطفی

        خوشحالم که پاسخگوی مخاطبین هستید . موفق باشید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه