شرکت Qualcomm می‌خواهد هزاران نفر از کارمندان‌اش را اخرج کند

۳۱ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت مخابراتی Qualcomm چند وقتی است که با مشکلات مالی سنگین دست و پنجه نرم می‌کند و این طور که به نظر می‌رسد، هزینه‌ی تصمیمات اشتباه این شرکت را کارکنان‌اش پرداخت خواهند کرد.

مشکلات مالی شرکت مخابراتی Qualcomm احتمالا منجر به اخراج و کوچک‌تر شدن این شرکت خواهند شد

اخیرا وب‌سایت Information خبر داده است که شرکت Qualcomm می‌خواهد ده درصد از کارکنان‌اش را اخراج کند؛ ده درصد کارکنان این شرکت، حدود چند هزار نفر را شامل می‌شود.

وب‌سایت تکنلوژی WCJ با تایید این خبر، هم‌چنین گفته است که شرکت Qualcomm تصمیم گرفته تا خود را به دو بخش مجزا تقسیم کند: بخشی که چیپ‌ست طراحی و تولید می‌کند و بخشی که فقط برای این شرکت اقدام به ثبت اختراع و ایده می‌کند.

درآمد این شرکت، سال گذشته با تاخیر در عرضه‌ی چیپ‌ست Snapdragon 810 شاهد ضرر زیادی بود. این شرکت هم‌چنین یکی از بزرگ‌ترین مشتریان‌اش که سامسونگ باشد را هم از دست داد.

در حال حاضر شرکت Qualcomm مجبور به رقابت با شرکت‌هایی مثل Mediatek، سامسونگ یا بسیاری از شرکت‌های دیگر چینی است. از سوی دیگر هم به گوش می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد از چیپ‌ست‌های Exynos که ساخته‌ی خودش است در گوشی‌های‌اش استفاده کند و رابطه‌اش به Qualcomm را به هم بزند.

زمان زیادی تا عرضه‌ی اطلاعات مالی این شرکت باقی نمانده است و احتمالا به‌زودی می‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره‌ی برنامه‌های آینده این شرکت کسب کنیم.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه