شمارش معکوس برای فروش یاهو شروع شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یاهو اوضاع مالی خوبی ندارد و از این رو طی ماه‌های اخیر شایعات زیادی پیرامون احتمال فروش بخش‌هایی از این شرکت شنیده می‌شد. ساعاتی قبل، نشریه‌ی معتبر وال‌استریت ژورنال خبر داده که خریداران Yahoo دو هفته فرصت دارند پروپوزال‌های اولیه‌ی خود را برای خرید این شرکت ارسال کنند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت یاهو نامه‌هایی را برای خریداران احتمالی این شرکت ارسال کرده است. در این نامه‌ها از آن‌ها خواسته شده تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین)، در مورد چگونگی مشارکت‌شان در مناقصه‌ اعلام نظر کنند. این غول سال‌‌های نه‌چندان دور دنیای تکنولوژی، از شرکت‌کنندگان در مناقصه می‌خواهد که بگویند دقیقا کدام بخش‌های این شرکت مدنظرشان است و چقدر می‌توانند برای آن بخش یا بخش‌ها بپردازند.

یاهو

گویا حدود ۴۰ شرکت و موسسه‌ی تجاری، چنین نامه‌هایی را از Yahoo دریافت کرده‌اند. این شرکت‌ها با یاهو یک قرارداد عدم افشا بسته‌اند و این امکان را داشته‌اند که به اطلاعاتی خاص در مورد کسب‌وکار این شرکت دسترسی داشته باشند.

چند شرکت مخابراتی مطرح از جمله ورایزن (Vorizon) و AT&T و همچنین چند شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی مثل TPG‌ و KKR از کاندیداهای خرید یاهو هستند. البته چند روز پیش، یک خبر جالب دیگر هم شنیدیم که بر اساس آن نام شرکت مایکروسافت هم در لیست خریداران احتمالی این شرکت دیده می‌شود. به گفته‌ی رویترز، مایکروسافت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی که به خرید هسته‌ی کسب‌وکار یاهو تمایل دارند، کمک مالی می‌کند. بر اساس گزارش‌‌های موجود، Yahoo برای فروش هسته‌ی اصلی کسب‌وکارش، درخواست ۱۰ میلیارد دلار کرده است. یاهو هنوز در مورد این موضوعات اظهار نظر رسمی نکرده است.

*تصویر اصلی این مطلب مربوط به «مریسا مایر» (Marissa Mayer) مدیر عامل شرکت یاهو است.

‌‌

منبع: The Wall Street Journal ،Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar ابراهیم

    امیدورام بر سر سرویس یاهو میل اتفاق خاصی نیافتد.

  2. Avatar شایان

    من می خرم
    الکی مثلا من پولدارم

  3. Avatar پیمان

    شگفت انگیزم بذارید نمیخرم

  4. Avatar امیر مسجدی

    اقا تمامش چند همین الان چک بکشم؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه