کانن از فروشگاه‌هایی دوربین‌های‌اش را ارزان‌تر از خودش می‌فروشند، شکایت کرد

۳ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی که می‌خواهید محصولی را بخرید، دو راه دارید:‌ اینکه به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های اصلی یک برند مراجعه کنید، یا اینکه آن‌ها را از فروشگاه‌‌های غیر رسمی بخرید. خرید از فروشگاه‌های غیر رسمی یا به اصطلاح Grey Market (بازار خاکستری)، منافعی دارد. می‌توان محصولات را قانونی، اما با قیمتی پایین‌تر از نمایندگی‌ها خریداری کرد.

خیلی از محصولاتی که توسط فروشگاه‌های غیر رسمی امریکا فروخته می‌شوند، برای عرضه در ایالات متحده نبوده‌اند/

سال‌ها است که شرکت‌هایی به‌طور غیر رسمی اقدام به فروش دوربین می‌کنند، اما این طور که به نظر می‌رسد، شرکت کانن (Canon)‌ از این موضوع خوشحال نیست. این شرکت از چند وب‌سایت فروش دوربین شکایت کرده است. یکی از این وب‌سایت‌ها که Get it Digital نام دارد، به عنوان فروشنده‌ی دوربین‌های Nikon و Canon با قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت معمول برای خود اسم و رسمی پیدا کرده است.

get_it_digital-640x367

فروشگاه آنلاین Get it Digital

شرکت کانن می‌خواهد تا جلوی کار این فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌هایی که در ایالات متحده مشغول فروش دوربین یا هر محصول دیگری هستند را بگیرد. کانن می‌گوید که آن‌ها لایسنس فروش محصول در ایالات متحده را به‌صورت انحصاری در دست خود دارند و شرکت‌های دیگر حق فروش محصولات آن‌ها را ندارند.

خیلی از محصولاتی که توسط فروشگاه‌های غیر رسمی امریکا فروخته می‌شوند، برای عرضه در ایالات متحده نبوده‌اند. یعنی از کشورهای دیگر وارد شده‌اند و از گارانتی هم بهره نمی‌برند. البته خود محصولات، تفاوتی با چیزی که کانن می‌فروشد ندارند.

منبع: PhotoRumors

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه