شیائومی می‌خواهد چیپ‌ست‌های گوشی‌های‌اش را خودش بسازد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌هایی مثل اپل، سامسونگ یا هوآوی هرکدام برای خودشان چیپ‌ست‌هایی ساخته‌اند تا وابستگی‌شان را به تراشه‌های کوالکام، مدیاتک یا انویدیا از بین ببرند.

با اینکه ساخت تراشه‌ای از صفر می‌تواند بسیار زمان‌گیر و گران باشد، اما در بلند مدت می‌تواند هزینه‌های شیائومی را کاهش دهد.

شرکت شیائومی هم که پس از این سه شرکت بزرگ، در بیشتر آمارهای جهانی رتبه‌ی چهارم را بین شرکت‌های سازنده‌ی موبایل دارد، ظاهرا چنین تصمیمی گرفته است. اخیرا منبعی چینی شایعه‌ای را منتشر کرده که می‌گوید شرکت شیائومی مراحل ساخت یک تراشه را برای استفاده در گوشی‌های‌اش شروع کرده است.

برای اولین بار نیست که چنین خبری را می‌شنویم. در اواسط تابستان و در ماه آگوست هم از منبع دیگری شنیده بودیم که شیائومی می‌خواهد چیپ‌ست‌هایی برای خودش بسازد. این شرکت چینی هم‌چنین اخیرا قراردادی با کوالکام تنظیم کرده است و طی این قرارداد، می‌خواهد از برخی از ایده‌های ثبت شده‌ی کوالکام استفاده کند.

البته منبع چینی جدید گفته است که شیائومی نمی‌خواهد از شرکت دیگری برای ساخت چیپ‌ست‌های‌اش کمک بگیرد. با اینکه ساخت تراشه‌ای از صفر می‌تواند بسیار زمان‌گیر و گران باشد، اما در بلند مدت می‌تواند هزینه‌های شیائومی را کاهش دهد.

با تمام این اوصاف، سال ۲۰۱۶ میلادی تازه آغاز شده؛ ممکن است امسال شیائومی چیپ‌ست‌های‌اش را رونمایی کند. تا انتشار اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع صبر می‌کنیم.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ali

    کاش دیجی این برند وسایر برندهای چین مثل الفون و زد تی ای و میزو را میاورد

    1. Avatar علی

      این ها فقط قابل خریدن از سایت خودشون هستن به خاطر همین هست که دیجی نمیاره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه