۲۵ درصد گوشی‌های سال آینده از صفحه نمایش حساس به‌فشار بهره می‌برند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
صفحه نمایش حساس به‌فشار

سازمان تحقیقاتی IHS اعلام کرد که بیش از ۲۵ درصد تلفن‌های همراه هوشمندی که در سال آینده راهی بازار می‌شوند از صفحه نمایش حساس به‌فشار بهره می‌برند.

سازمان IHS اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ تلفن‌های همراه هوشمند بیشتری با صفحه‌نمایش حساس به فشار راهی بازار می‌شوند.

در سال ۲۰۱۶ گوشی‌های بیشتری با سنسور تشخیص اثر انگشت و صفحه نمایش حساس به‌فشار راهی بازار خواهند شد. به‌تازگی سازمان IHS گفته که نزدیک به ۲۵ درصد تلفن‌های همراه هوشمندی که در سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شوند از صفحه‌نمایش حساس به‌فشار برخوردار هستند.

صفحه‌نمایش حساس به‌فشار باعث می‌شود که کاربران بتوانند کارهای بیشتری با گوشی خودشان انجام دهند. با وارد کردن فشار کم یا زیاد به صفحه نمایش می‌توان به شکل‌های جدیدی به برنامه‌ها دسترسی پیدا کرد. این قابلیت در گوشی‌های Mate S شرکت هوآوی و آیفون ۶s و ۶s پلاس شرکت اپل وجود دارد.

سازمان IHS می‌گوید در سال آینده نزدیک به ۴۶۱ میلیون تلفن همراه هوشمند با صفحه نمایش حساس به‌فشار راهی بازار خواهد شد که افزایش ۳۱۷ درصدی این محصولات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ را نشان می‌دهند. در حال حاضر شرکت اپل در اپل واچ و آیفون‌های جدید خودش از صفحه‌های نمایش حساس به‌فشار استفاده می‌کند و اگر شرکت‌های دیگر بخواهند از این قابلیت در محصولات خودشان استفاده کنند با افزایش تولید چنین صفحه‌های نمایشی مواجه خواهیم شد.

به احتمال زیاد تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ درصد گوشی‌ها از صفحه‌‌های نمایش‌ حساس به‌فشار بهره می‌برند. تا این لحظه مشخص شده که سامسونگ و سونی قصد دارند در گوشی‌های گلکسی S7 و Z6‌ از صفحه نمایش حساس به‌فشار استفاده کنند.

‌‌‌‌‌

منبع: Digi Times

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه