طراحی متفاوت Lock Screen آیفون را ببینید

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

صفحه‌ی قفل سیستم‌عامل iOS بسیار ساده است. تنها زمان، تاریخ و اعلان‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند دوربین را مستقیما باز کند. اما این اعلان‌ها گاهی اوقات می‌توانند ظاهر این صفحه‌ را کمی آشفته و نامرتب ‌کنند؛ به خصوص هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید و با تعداد زیادی از پیام‌ها و ایمیل‌ها رو به رو می‌شوید. از همین رو طراحی به نام «لویی مانتیا» (Louie Mantia) تصمیم گرفته که طراحی تازه‌ای به صفحه‌ی قفل ببخشد.

یک طراح خلاق به نام «لویی مانتیا» صفحه‌ی قفل iOS را از نو طراحی کرده، به‌گونه‌ای که ظاهر آن منظم‌تر و کاربردی‌تر شده است.

ممکن است با خود بپرسید که مانتیا کیست و چرا باید صفحه‌ی قفل iOS را طراحی کند. مانتیا در اصل زمانی در شرکت اپل کار می‌کرد. او تا سال ۲۰۱۱ میلادی در تیم طراحی آیتیونز به عنوان طراح مشغول به کار بود و پس از آن تصمیم گرفت شرکت اپل را ترک کند. با این حساب، می‌توان اطمینان داشت که مانتیا حداقل تجربه‌ی طراحی برای اپل را دارد.

LockScreen-360x640

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بازطراحی صفحه‌ی قفل مرتب‌تر و جمع و جورتر است. اعلان‌های شما در برنامه‌های مربوط به خود با بج نشان داده‌ می‌شوند و به راحتی با تپ کردن بر آن برنامه می‌توانید پیام‌هایتان را چک کنید.

همچنین مانتیا قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا را هم به این صفحه اضافه کرده است. به این ترتیب با یک نگاه و بدون باز کردن یک برنامه‌ی مجزا می توان از وضعیت آب و هوا در طول روز آگاه شد. نیاز به این ویژگی واقعا در صفحه‌ی قفل iOS احساس می‌شود زیرا بسیار کاربردی است. تا جایی که به نحوه‌ی نمایش اعلان‌ها مربوط می‌شود، می‌توان گفت که این موضوع سلیقه‌ای است. در عین حال که ممکن است عده‌ای صفحه‌ی مرتب را ترجیح دهند، عده‌ای هم دوست دارند گوشه‌ای از پیام‌هایشان را به طور مجزا ببینند. در هر صورت، بعید به نظر می‌رسد که اپل در آینده ای نزدیک بخواهد تغییری مشابه در ظاهر صفحه‌ی قفل ایجاد کند.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه