مهندسان در طراحی پهپاد از قو الهام می‌گیرند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایده‌ی متصل کردن دوربین به یک پهپاد ایده‌ی جدیدی نیست. اما ضبط یک ویدیوی ثابت با استفاده از دروبین متصل به پهپاد با چالش‌هایی روبه‌رو است.

گروهی از مهندسان دانشمند استفورد سعی دارند با مطالعه‌ی قوها راهی پیدا کنند تا دوربین‌ پهپادها تصاویر و ویدیوهای واضحی ثبت کنند.

معمولا ویدیوی حاصل به دلیل حرکت پهپاد ثابت و لرزش‌ها و باد محو و تار از آب درمی‌آیند. اما گروهی از مهندسان دانشگاه استنفورد تحقیقی با این هدف انجام داده‌اند که دوربین‌ پهپادها در آینده ویدیوی واضح‌تر و ثابت‌تری ضبط کنند.

مهندسان استنفورد قصد دارند با مطالعه روی‌ قوها روشی پیدا کنند که بتوان مانع لرزش و تکان خوردن دوربین شد. اگر به پرواز قوها دقت کرده باشید، می‌بینید که علیرغم حرکت زیاد بدن و بال زدن، گردن آنها همیشه نسبتا ثابت و ساکن است. این مهندسان می‌خواهند با فهم بهتری از ساز و کار بدن آنها، سیستم تثبیت بهتری را برای دوربین پهپادها طراحی کنند.

پهپاد

در گزارش این تحقیق آمده است که: “آنها پی بردند که گردن قو مثل سیستم تعلیق خود عمل می‌کند. سیستم تعلیق خودرو مانع از لرزش شدید خودرو در یک جاده‌ی ناهموار می‌شود. مهر‌ه‌ها‌ و ماهیچه‌های گردن قو با میزان دقیقی از سختی و انعطاف، سر قو را هنگام بال زدن ثابت نگاه می‌دارند.”

البته در حال حاضر برخی از شرکت‌های سازنده‌ی پهپاد به نوعی سعی برای ثابت نگاه‌ داشتن دوربین‌هایشان داشته‌اند. اما در هر صورت نتایج این تحقیق می‌تواند در طراحی بهتر پهپادها‌ی آینده برای ثبت تصاویر و ویدیوهای واضح موثر باشد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه