عذرخواهی مارک زاکربرگ از کاربران فیسبوک در مجلس سنا

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مارک زاکربرگ در مجلس سنا
مارک زاکربرگ در مجلس سنای امریکا با قبول مسئولیت لو رفتن اطلاعات کاربران، از آن‌ها به دلیل اهمال در حفظ حریم خصوصی کاربران عذرخواهی کرد.

مارک زاکربرگ روز سه شنبه ۲۱ فروردین در مجلس سنای ایالات متحده امریکا حضور یافت و در برابر نمایندگان این مجلس درباره‌ی لو رفتن اطلاعات بیش از هشتاد میلیون کاربر این شبکه اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد. بحران فیسبوک با لو رفتن جریان دسترسی شرکت تحلیل اطلاعات کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی و استفاده از آن‌ها در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته آغاز شد. مدیرعامل فیسبوک امروز هم در جلسه‌ای علنی در برابر نمایندگان کنگره حضور می‌یابد و به سوالات آن‌ها پاسخ خواهد داد. زاکربرگ دیروز قبل از جلسه خصوصی و غیرعلنی با نمایندگان کمیته‌های مجلس سنای ایالات متحده، در بیانیه‌ای رسمی به خاطر اهمال شبکه اجتماعی تحت مالکیتش در حفظ اطلاعات کاربران عذرخواهی کرد.
زاکربرگ در سخنرانی قبل از آغاز سوالات نمایندگان مجلس سنا با قبول مسئولیت لو رفتن اطلاعات کاربران تاکید کرد که فیسبوک در محافظت از حریم خصوصی کاربران خود موفق عمل نکرده است. با این حال در ادامه مدیرعامل فیسبوک به کارنامه‌ی موفق این شبکه‌ی اجتماعی و نقش تاثیرگذار آن در جنبش‌های بشردوستانه و کمک به آوارگان طوفان هاروی اشاره کرد.
با حضور زاکربرگ در مجلس سنای ایالات متحده برای ادای شهادت و ارائه توضیحات درباره رسوایی اخیر فیسبوک، ارزش سهام این شبکه اجتماعی که در پی اتفاقات اخیر با سقوطی بی‌سابقه مواجه شده بود،  ۲/۳۶ درصد افزایش پیدا کرد. به گفته‌ی خبرگزاری رویترز سهام این شبکه اجتماعی در حال رسیدن به بالاترین ارزش خود از روز بیستم ماه مارس است. سهام فیسبوک در این روز به ۱۶۵ دلار برای هر سهم رسیده بود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا خردمند

    چه عذرخواهی دیرهنگامی…
    مارک زاکربرگ در رییس جمهور شدن عوام فریب ترین و پوپولیست ترین رییس جمهور دنیا نقش اساسی داشته است.
    به نظر من که اگر به مردم آمریکا می گفت که اطلاعات شما را به شرکت های تحلیل اطلاعات دوست دولت ریاکار روسیه می فروشیم؛ هیچ وقت عضو فیس بوک نمی شدند.

  2. Avatar مهدی

    کسی که از اینترنت و پیغام رسان ها استفاده میکنه باید بدونه اطلاعات شما در ازای استفاده از این سرویس میباشد چه ایرانی چه خارجی اما باز اگر یه پیام رسان درست درمون وطنی باشه بهتره که از ایرانی استفاده بشه باز اطلاعات بره دست وطنی ها بهتره تا قریبه ها. به محض اتصال به اینترنت شما تخلیه اطلاعات میشی این حرفا شوخیه

  3. Avatar احسان

    کاش مسئولین ما هم یاد می گرفتن که عذرخواهی کنند!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه