مایکروسافت قصد دارد تبلت‌های سرفیس ارزان‌قیمت را عرضه کند

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سرفیس

طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت برای رقابت با تبلت‌های آیپد، می‌خواهد مدل ارزان‌تری از تبلت سرفیس را عرضه کند. طبق این گزارش‌ها، این مدل تبلت از نمایشگر ۱۰ اینچی و پورت USB-C بهره می‌برد و قیمت آن هم حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود؛ تقریبا نصف قیمت تبلت سرفیس پرو.

از بین مشخصات این تبلت‌های ارزان‌قیمت، می‌توانیم به احتمال بهره‌گیری از ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم و برخی از آن‌ها هم از تراشه‌ی مجهز به LTE بهره می‌برند. همچنین به نظر می‌رسد یک صفحه‌کلید ارزان‌قیمت هم به‌زودی عرضه می‌شود. در مورد گرافیک و پردازنده‌ها هم باید بگوییم که این وظیفه به اینتل محول شده است. در مقایسه با سری تبلت‌های سرفیس پرو، این مدل‌های ارزان‌قیمت حدود ۲۰ درصد وزن کمتری دارند و عمر باتری آن‌ها هم حدود ۴ ساعت کمتر است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد این تبلت‌ها این است که برخلاف تبلت سرفیس RT، این مدل‌ها از ویندوز ۱۰ پرو بهره می‌برند. سرفیس RT به دلیل بهره‌گیری از ویندوز ۱۰ اس و محدودیت‌هایی که داشت، چندان مورد توجه قرار نگرفت. فروش این تبلت‌ها آنقدر کم بود که مایکروسافت قیمت آن‌ها را برای مدارس به ۲۰۰ دلار کاهش داد.

البته، همین حالا هم سرفیس ۳ با قیمت ۵۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد، اما سه سال از معرفی این تبلت گذشته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در مورد مشخصات این مدل از سرفیس، احتمالا چنین تبلتی توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه