فیسبوک به شکل خودکار شما را در ویدیوها تگ می‌کند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها فیسبوک بر خدمات ویدیویی متمرکز شده پس طبیعی است که این شرکت روی قابلیت جدیدی کار کند تا به‌صورت خودکار شما و دوستانتان را در ویدیوها تگ کند.  این کار باعث آسان‌تر شدن جستجوی این ویدیوها می‌شود. خواکین کویینونرو کندلا، مدیر بخش یادگیری ماشینی این شبکه اجتماعی در کنفرانس F8 که در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شد، جزئیات بیشتری از این قابلیت جدید را بیان کرد.

به گفته کندلا الگوریتم‌های فیسبوک به زودی قادر به تشخیص هویت افراد در ویدیوها خواهند بود، به این‌ترتیب فرد تشخیص داده می‌شود و به شکل خودکار در ویدیو ثبت خواهد شد. این امکان باعث ایجاد یک تقویم تاریخی از ویدیوها می‌شود که می‌تواند قابلیت جستجوی ویدیوها را بر اساس زمان آنها فراهم کند. در این شرایط شما می‌توانید حضور هر یک از دوستانتان را در هر ویدیو تشخیص دهید و متوجه حضور خودتان در ویدیوهای دوستانتان شوید.

facebook-2

هدف از مجموعه این اقدامات تطبیق‌پذیرتر کردن شکل و شمایل فیسبوک با امکانات ویدیویی جدید این شبکه‌ اجتماعی است. فیسبوک از سال گذشته با شتاب شدیدی در حوزه ویدیو فعال شده تا از رقبایی چون Periscope  و  Snapchat عقب نماند. چشم انداز فیسبوک ایجاد این امکان است که همه مردم جهان بتوانند از طریق این شبکه ویدیوهایشان را به اشتراک بگذارند. ویدیوهایی که از طریق دوربین های ۳۶۰ درجه گرفته شده باشند، از طریق دستگاه‌های ویدیوهای پخش زنده ضبط شده باشند یا حتی ویدیوهایی که بوسیله پهبادهای DJI تهیه شده باشند. حال با فراتر رفتن از امکان به‌اشتراک‌گذاشتن ویدیو، فیسبوک قصد دارد اطلاعات بیشتری هم از آنچه در ویدیوها می‌گذرد فراهم کند. در عین حال نباید فراموش کرد این دست اطلاعات می‌توانند فواید تجاری و تبلیغاتی خوبی هم برای فیسبوک داشته باشند.

‌‌

منبع: The Verge

 ‌‌کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه