فیسبوک با نقص فنی عمدی وفاداری کاربران‌اش را می‌سنجد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک

فیسبوک در تلاش برای سنجش میزان طاقت و تحمل کاربران اندرویدش در سال‌های گذشته اپلیکیشن موبایل‌اش را با ارورهایی دچار اختلال می‌کرد. این ارورها باعث می‌شد که برنامه‌ی فیسبوک به مدت چند ساعت کرش کند.

“مردم هیچ‌وقت از این برنامه رو برنگرداندند.”

وب‌سایت The Information گزارش می‌دهد که فیسبوک می‌خواست با این کار وفاداری کاربران‌اش را بسنجد. البته مشخص نیست که این آزمایش‌ها کجا و روی چه تعداد کاربر انجام شد. اما یک موضوع کاملا واضح است و آن اینکه مردم حاضرند به خاطر فیسبوک ارورها را تحمل کنند.

یکی از افرادی که با این آزمایش آشنایی داشت، می‌گوید: “مردم هیچ‌وقت از این برنامه رو برنگرداندند.”در واقع، آن دسته از کسانی که با این ارورها مواجه می‌شدند، به سراغ نسخه‌ی مرورگر موبایل این شبکه‌ی اجتماعی می‌رفتند.

گفته می‌شود این آزمایش‌ها در راستای آمادگی فیسبوک برای رقابت با گوگل در آینده صورت گرفته است. چرا که گوگل می‌تواند برنامه‌های این شبکه‌ی اجتماعی را از پلی استور حذف کند. علیرغم اینکه فیسبوک بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌های اندرویدی است، اما یکی از تهدیدها و رقیبان بزرگ گوگل هم به حساب می‌آید. گرچه این شبکه‌ی اجتماعی برای انتشار به گوگل وابسته است، اما شاید روزی تعداد کاربران‌اش از تعداد کاربران گوگل هم بیشتر شود؛ و آنها اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فیسبوک را از طریق اپ استوری دانلود کنند که مستقیما با گوگل رقابت می‌کند. گرچه فعلا هیچ‌کس نمی‌خواهد فیسبوک را از پلی‌ استور بردارد، اما ظاهرا این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که ممکن است در آینده‌ای نزدیک چنین اتفاقی بیفتد. مسوولان فیس‌بوک حاضر نشده‌اند درباره‌ی این خبر هیچ نظری بدهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Information

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    من که با Package Disabler کلا از تو گوشیم محوش کردم چون پاک نمیشد.خوره ی باتری و رمه که هیچ،کلا افتضاحه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه