قابلیت جدید فایرفاکس کاربران را غیرقابل ردیابی می‌کند

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بسیاری از مرورگرهای اینترنتی مطرح دنیا از حالت Private Mode بهره می‌برند. این قابلیت باعث می‌شود که افراد دیگری که از مرورگر شما استفاده می‌کنند، نتوانند متوجه شوند که شما به چه سایت‌هایی سر زده‌اید و چه کارهایی انجام داده‌اید.

 

با نسخه جدید مرورگر فایرفاکس می‌توانید کاملا پنهانی در اینترنت گشت و گذار کنید.

 

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از وب‌سایت و ابزارهایی که در اینترنت وجود دارند هم می‌توانند کاربران را شناسایی کنند و کارهای آن‌ها در اینترنت را زیر نظر بگیرند. به همین دلیل شرکت موزیلا در جدیدترین آپدیتی که برای مرورگر فایرفاکس عرضه کرده، قابلیتی را در نظر گرفته که به وسیله آن کاربران می‌توانند به شکل کاملا پنهان به گشت و گذار در اینترنت بپردازند. این قابلیت باعث می‌شود که ابزارهای تحلیلگر موجود در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نتوانند کاربران را شناسایی کنند. البته این قابلیت ممکن است در برخی از سایت‌ها برای کاربران مشکلاتی را به وجود بیاورد. در این حالت قابلیت خاموش کردن این ویژگی به کاربران داده می‌شود.

firefox-pm

البته این تنها ویژگی‌ای نیست که موزیلا آن را به فایرفاکس اضافه کرده است. قابلیت جدیدی به این مرورگر اضافه شده که بدون تایید کاربران هیچ افزونه (Add-On) جدیدی به فایرفاکس اضافه نخواهد شد. به این ترتیب شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند به صورت خودکار نوار ابزار مخصوص خودشان را روی مرورگر نصب کنند و به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند.
لازم به ذکر است که این ویژگی در مرورگر کروم شرکت گوگل هم قرار دارد و کاربران می‌توانند در مواقع لازم آن را فعال یا غیر فعال کنند. اگر می‌خواهید از ویژگی‌های جدید فایرفاکس استفاده کنید، می‌توانید نسخه آزمایشی آن را در سایت موزیلا دریافت کنید.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه