قرارداد اپل با سیناپتیکس برای سفارش تراشه‌های نمایشگر

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل در سیناپتیکس، شرکت سازنده‌ی تراشه‌‌های صفحه‌ی لمسی، سفارش‌هایی برای تراشه‌ی نمایشگر ثبت کرده است.

در سال ۲۰۱۴، اپل به تصاحب بخش درایورهای شرکت «رنساس» Renesas SP فکر می‌کرد.

خبرگزاری تایوانی DigiTimes خبری درباره‌ی گوشی بعدی اپل منتشر کرده که براساس آن، آیفون ۷ و دیگر محصولات این شرکت در ماه شهریور عرضه خواهند شد. گفته می‌شود که اپل در حال حاضر از شرکت «سیناپتیکس» (Synaptics)، یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان تکنولوژی‌های مربوط به صفحه‌ی لمسی، تراشه‌هایی برای درایور نمایشگر سفارش داده است.

گرچه شرکت کوپرتینویی معمولا برای سخت‌افزارهای مربوط به نمایشگر به سراغ سیناپتیکس می‌رود، اما اپل قصد داشته خودش درایورهای صفحه‌ی نمایش و لمسی را طراحی کرده و بسازد.

در واقع، در سال ۲۰۱۴، شرکت سازنده‌ی آیفون به تصاحب بخش درایورهای شرکت «رنساس» Renesas SP فکر می‌کرد. شرکت Renesas Electronics تنها تامین‌کننده‌ی تراشه‌های LCD برای آیفون در آن زمان بود. اپل با هدف بهبود وضوح تصاویر و عمر باتری در گوشی‌های هوشمندش به این مسئله فکر می‌کرد. هرچند، مذاکرات به جایی نرسید و «رنساس» به دست شرکت سیناپتیکس افتاد. چون سیناپتیکس هم به ادغام تکنولوژی صفحه‌ی لمسی‌اش با درایورهای نمایشگر «رنساس» علاقه نشان می‌داد.

برداشت DigiTimes از قرارداد اپل و سیناپتیکس برای تراشه‌های نمایشگر این است که درایورهای صفحه‌ی نمایش و لمسی خود اپل برای آیفون ۷ آماده نیستند. همچنین DigiTimes عنوان کرده که این شرکت مهندسان ارشدی از شرکت رنساس را استخدام کرده زیرا قصد دارد خودش تراشه‌های درایور نمایشگر را برای آیفون بسازد. اگر اپل خودش در طراحی و ساخت قطعات مربوط به نمایشگر نقش داشته باشد، می‌تواند عمر باتری را بهینه‌سازی کند و امکانات بیشتری اضافه کند و در عین حال تراشه‌های کمتری درون آیفون جای دهد.

منبع: DigiTimes

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه