لمس سه بعدی آیفون ۶s و ۶s پلاس با محافظ صفحه‌نمایش سازگار است

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید، ویژگی جدیدی با عنوان لمس سه بعدی معرفی کرد. این ویژگی تاحدودی شبیه به فورس تاچ اپل واچ و مک‌بوک است، اما نحوه‌ی عملکرد آن کمی متفاوت است.

براساس خبری که در وبلاگ ۳D Techtronics منتشر شده، لمس سه بعدی آیفون‌های جدید با وجود محافظ صفحه‌نمایش هم کار خواهد کرد.

لمس سه بعدی این امکان را به کاربران می‌دهد که با میزان فشاری که به نمایشگر وارد می‌کنند، کارها و وظایف مختلفی را اجرا کنند.

این ویژگی جالب و مفید به نظر می‌رسد، اما سوال مهمی را مطرح می‌کند؛ اینکه اگر از محافظ صفحه‌نماش استفاده کنیم، باز هم لمس سه بعدی کار خواهد کرد؟ این‌طور که پیداست، این ویژگی با وجود یک محافظ هم کار می‌کند. این موضوع توسط یکی از اعضای وبلاگ ۳D Techtronics تایید شده است. او به «فیل شیلر»، نایب رییس ارشد بخش تجارت جهانی اپل، ایمیلی فرستاده و از او درباره‌‌ی هرگونه مشکل احتمالی پرسیده است.

شیلر پاسخ داد که اگر در محافظ صفحه‌نمایش استانداردهای اپل رعایت شده باشد، با لمس سه بعدی کار خواهد کرد. محافظ‌هایی از جنس شیشه در بازار وجود دارند که از محافظ عادی صفحه‌نمایش کمی ضخیم‌تر هستند.

برای بعضی از افراد این سوال مطرح است که آیا حسگرهای لمس سه بعدی می‌توانند با وجود محافظ ضخیم‌تر فشار وارد شده را تخشیص دهند یا خیر. اما همان‌طور که شیلر گفت، اگر استانداردهای اپل در محافظ‌های صفحه‌نمایش رعایت شده باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: ۳D Techtronics

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه