لنوو و مایکروسافت اولین لپ‌تاپ‌های ARM را می‌سازند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین چند وقت پیش بود که مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای تراشه‌های ARM هم طراحی کرد و مشخص شد که به‌زودی لپ‌تاپ‌های جدیدی با این پردازنده‌ها راهی بازار می‌شوند. به طور مثال می‌توانیم در آینده شاهد کامپیوتری باشیم که تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ روی آن قرار گرفته و سیستم عامل ویندوز ۱۰ را هم اجرا می‌کند. در حالی که هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه چنین محصولاتی اعلام نشده، به نظر می‌رسد که اولین سری از لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه ARM را لنوو و مایکروسافت راهی بازار خواهند کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده شرکت لنوو اولین لپ‌تاپ‌های ساخته شده با تراشه ARM را با همکاری مایکروسافت راهی بازار خواهد کرد. همچنین مایکروسافت هم ممکن است که یک سرفیس جدید با این تراشه راهی بازار کند. به احتمال زیاد می‌توانیم شاهد عرضه محصولاتی ارزان قیمت‌تر در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌هایی باشیم که با پردازنده‌های اینتل راهی بازار می‌شوند.

مایکروسافت قبلا هم یک نسخه از ویندوز را به نام ویندوز RT برای پردازنده‌های ARM طراحی کرده بود. اما از آنجایی که این سیستم عامل نمی‌توانست تجربه کامل استفاده از ویندوز را به کاربران منتقل کند، شکست خورد. حالا این شرکت ویندوز اصلی را برای این پردازنده‌ها تبدیل کرده تا کاربران بتوانند تجربه کاملی از این سیستم عامل را به دست بیاورند.

منبع: digitimes
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهمان

    یعنی میشه ویندز دسکتاپ روی گوشی تجربه کرد اگر اینجوری بشه که خیلی عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه