لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت پاییز راهی بازار می‌شوند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت اعلام کرد که توانسته سیستم عامل ویندوز ۱۰ و تمام برنامه‌های ویندوزی را روی تراشه‌های ARM اجرا کند. موضوعی که در نوع خودش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت مایکروسافت در نظر دارد که بتواند در آینده لپ‌تاپ‌هایی با چنین تراشه‌هایی راهی بازار کند. این کامپیوترهای جدید می‌توانند بسیاری از برنامه‌ها مانند فوتوشاپ و کروم را اجرا کنند. در واقع مایکروسافت کاری کرده که بتوان برنامه‌های ویندوزی را روی تراشه‌‌هایی مثل اسنپ‌دراگون ۸۳۵ اجرا کرد.

 

لپ‌تاپ‌های ویندوزی با تراشه ARM در پاییز سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شوند.

این اتفاق باعث شد که خیلی‌ها امیدوار باشند که به‌زودی اولین لپ‌تاپ‌های بازار با تراشه ARM را مشاهده کنند؛ اما شرکت کوالکام اعلام کرد که اولین لپ‌تاپ‌ها با تراشه‌ی ARM در پاییز سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شوند. شرکت کوالکام در آینده تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را برای کامپیوترهای ویندوزی هم منتشر خواهد کرد.

مایکروسافت هنوز اعلام نکرده با چه شرکت‌هایی در زمینه ساخت این لپ‌تاپ‌ها همکاری می‌کند، اما قطعا لنوو از جمله این شرکت‌ها خواهد بود. البته مایکروسافت ماه آینده کنفرانس مخصوص خودش را برگزار می‌کند و امیدواریم که اطلاعات بیشتری از دستگاه‌های جدید این شرکت منتشر شود.

منبع: The Verge

‌‌‌
telegram_ad2_1

‌‌‌

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه