لکسوس NX زیر تیغ جراحی رفت

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در نمایشگاه خودرو شانگهای، شاهد رونمایی مدل جدید لکسوس NX بودیم؛ خودرویی که از نظر مشخصات فنی، طراحی و فناوری تفییرات زیادی کرده است. دلیل اصلی این تغییرات، بالاتر رفتن آمار فروش از این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی است. شرکت لکسوس در سال ۲۰۱۶ موفق شد بیش از ۴۰۰۰ دستگاه از مدل NX را به بازار انگلیس عرضه کند و با فروش خوبی که در این کشور تجربه کرد، توانست در لیست خودروهای پرفروش گران‌قیمت قرار بگیرد.

 

زبان طراحی این خودرو مدرن‌تر و پخته‌تر از قبل شده است. بدین صورت که لکسوس روی عناصر طراحی NX مانورهایی داده تا شاهد طراحی یک‌پارچه‌ای در ظاهر این خودرو باشیم. مثلا اتصال جلوپنجره و سپر جلو لکسوس NX به در موتور و کناره‌های خودرو، هماهنگی بیشتری دارد. مسئول طراح بخش خارجی این خودرو، Shin Kamiura می‌گوید که نمای جلو NX، جسورتر و نیرومندتر شده است. در نمای جلویی این خودرو، هم‌چون قبل می‌توانیم چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار با فرم شکسته را ببینیم که به جلوپنجره بزرگ این سامورایی نشانه‌رفته‌اند. سپر عقب این خودرو کشیده‌تر شده و تا ارتفاع کمی از زمین قرار گرفته است. چراغ‌های خطر این اتومبیل، تغییراتی در فرم داخلی داشته که شیک‌تر از قبل جلوه می‌کند. یک جفت اگزوز با نوار کرومی در پایین و کناره‌های خودرو قرار گرفته‌اند.

در کابین این خودرو می‌توانیم به‌روزرسانی‌هایی را ببینیم؛ مثلا صفحه‌نمایش وسط داشبورد این خودرو بزرگ‌تر شده و از ۷ اینچ به ۱۰.۳ اینچ‌ رسیده است. در ظاهر چیدمان ادوات داخلی هم می‌توانیم به بخشی مثل کنترل تهویه‌ مطبوع خودرو اشاره کنیم که طراحی ساده‌تری به خود گرفته است. زیر در موتور، هنوز شاهد همان پیشرانه‌ قبل هستیم. مدل بنزینی این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر بهره می‌برد که به سامانه پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. شرکت لکسوس تصمیم گرفته که عنوان NX 200t را به NX 300 تغییر دهد؛ تغییری که صرفا در نام مدل خودرو صورت می‌گیرد و در مشخصات فنی شاهد تغییراتی نیستیم.

مدل هیبرید این خودرو هنوز NX 300h نام دارد و هم‌چون قبل، از یک موتور برقی و یک پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی بهره می‌برد. لکسوس در شاسی NX تغییراتی داده تا سواری بهتری به سرنشینان خود هدیه دهد. هم‌چنین در بخش ایمنی شاهد تغییراتی از سوی شرکت سازنده هستیم که در سیستم هشدار دهنده خروج خودرو از مسیر، دینامیک رادار کروز کنترل، چراغ‌های خودکار نور بالا و بالاتر رفتن عکس‌العمل خودرو با تغییر مسیر به هنگام وجود مانع برای جلوگیری از بروز تصادف اشاره کنیم.

نظر شما در مورد این خودرو هیجان‌انگیز چیست؟

منبع: AutoExpress
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Farid

    ما با دیدن یک اتوموبیل به تعجب فرو میریم ک اینا چ جوری ساختنش. بعد دو سال میبینیم بهترشو ساختن. همینو بگم ک کار ما اینه بشینیم محصولات جدید شرکتای خارجیو ببینیم ذوق کنیم. اصلا هم دلمون نمیخواد تو رقابتای جهانی شرکت داشته باشیم.

  2. Avatar Mir

    خارق‌العاده و دیگر هیچ…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه