ماجرای اولین کالایی که به صورت آنلاین خریداری شد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اولین تجارت الکترونیکی یا به عبارتی اولین خرید اینترنتی که انجام شده، برای تهیه‌ی یک سی‌دی آهنگ بوده است.

همیشه فرضیه‌ها و حرف‌وحدیث‌های زیادی روی وب و دهان به دهان درباره‌ای این‌که اولین تجارت الکترونیکی انجام‌شده روی اینترنت بر سر چه کالایی بوده، وجود داشته است.

آن روز کان و سه بنیان‌گذار دیگر شرکت Net Market اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که سنگ بنای چه کار بزرگی رقم خورده و تجارت الکترونیک کارش به کجاها خواهد کشید و چه بیزنس عظیمی را رقم خواهد زد.

بعضی‌ها فرض می‌کنند که این معامله اولین بار بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ بین یک دانشجوی استنفورد و یک دانشجوی MIT صورت گرفته بود که می‌خواستند کالای خاصی را با هم رد و بدل کنند. اما نه. در این اولین معامله هیچ پولی به طور دستی رد و بدل نشد.

عده‌ای هم فکر می‌کنند که قضیه بر سر خرید یک خانم انگلیسی ۷۲ ساله بود که در سال ۱۹۸۴ با دستگاه VideoTex اقدام به خرید مارگارین، تخم مرغ و کورن فلکس از یک مغازه‌ی محلی به صورت آنلاین کرد. خیر، از این تکنولوژی‌ها هم استفاده نشده بود.

هیچ‌کدام از این‌ها صحیح نیستند و داستان در زمانی نزدیک‌تر اتفاق افتاده بود.

ماجرای اولین خرید اینترنتی از این قرار است که روز ۲۰ مرداد (۱۱ آگوست) ۱۹۹۴ شرکت استارتاپ Net Market متوجه شد که شخصی با کارت اعتباری‌اش یک خرید اینترنتی آنلاین انجام داده؛ اولین خرید آنلاین ، اولین معامله‌ی الکترونیکی.

در واقع این «دن کان» (Dan Kohn) بنیان‌گذار شرکت Net Market بود که اولین بار این موضوع را مشاهده کرد.

او دید که یکی از دوستان‌اش از کارت اعتباری خود استفاده کرده و به صورت آنلاین یک سی‌دی از آهنگ‌های «استینگ» (Sting)، خواننده‌ی پاپ انگلیسی را خریداری کرده است.

آن روز کان و سه بنیان‌گذار دیگر شرکت Net Market اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که سنگ بنای چه کار بزرگی رقم خورده و تجارت الکترونیک، یا همان خرید آنلاین، کارش به کجاها خواهد کشید و چه بیزنس عظیمی را رقم خواهد زد.

منبع: TheNextWeb

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar pouya

    با عقل جور در نمیاد وقتی ماژوال پرداخت آنلاین نباشه چطور وصل شده به بانک و میدونسته به کجا بریزه و همچنین خریدشم تایید شده :/ فانتزی بود تا واقعیت

  2. Avatar علی

    با دیدن تیتر این فکر به سراغم اومد که با کلیک کردن، مقاله ای رو خواهم دید که درباره تاریخچه خرید آنلاین و راه اندازی اولین فروشگاه اینترنتی هست.
    “او دید که یکی از دوستان‌اش از کارت اعتباری خود استفاده کرده و به صورت آنلاین یک سی‌دی از آهنگ‌های «استینگ» (Sting)، خواننده‌ی پاپ انگلیسی را خریداری کرده است.”
    ما که نفهمیدیم چی شد

  3. Avatar محمدسعید حسینخانی

    خیلی با عقل جور در نمیاد…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه