ماشین‌های سینمایی؛ بی ام و M5 در فیلم Ronin

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

به آخرین روزهای تعطیلات عید نزدیک شدیم. چیزی که احتمالا یا فکرش را نمی‌کردیم یا سعی می‌کردیم خودمان را طوری سرگرم کنیم تا برای چند روزی هم که شده، گول بزنیم و لذت ببریم. البته اگر از خوانندگان دیجی‌کالامگ باشید، حتما به خوبی می‌دانید که برای عید امسال، مطالب سریالی مختلفی ترتیب دادیم از جمله ماشین‌های سینمایی. خودروهای هیجان‌انگیزی که در فیلم‌های مشهور مورد استفاده قرار گرفتند و حال و هوایمان را حسابی عوض کردند. در مطلب امروز می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به بی ام و M5 در فیلم Ronin!

Ronin

بی ام و M5

رونین فیلمی مهیج به کارگردانی جان فرانکن‌هایمر محصول سال ۱۹۹۸ است. رابرت دنیرو، ژان رن و ناتاشا مک‌الهون از بازیگران این فیلم بودند. رونین، نزاع چند گروه روس، ایرلندی و آمریکایی بر سر کیفی را به تصویر می‌کشد که حاوی مدارک مهمی است. در این میان سام (رابرت دنیرو) که وانمود می‌کند از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خارج شده با همکاری با گروهی که می‌خواهد این کیف را از دسته روسی برباید، درصدد دستیابی به آن است. در این فیلم از خودروهای مختلفی از جمله پژو و صدالبته بی ام و M5 هم استفاده شد.

M5؛ اسپرت به توان ۲

اوایل سال ۱۹۸۵ بود که اولین بی ام و M5 متولد شد. داستان تولد این سری قدرتمند به نمایشگاه آمستردام سال ۱۹۸۴ برمی‌گردد؛ زمانی که اولین نسخه ام‌پاور سری ۵ رونمایی شد و از سال بعد به روی خط تولید رفت. ماشینی که دو فرق مهم نسبت به نمونه‌های عادی و استاندارد خودش داشت؛ قلب قدرتمندتر و ظاهر خشن‌تر.

لوکس اسپرت

احتمالا روزی مهندسان شرکت آلمانی بی ام و گرد هم آمده‌اند و به فکر ساخت یک خودروی جوان‌پسند و به اصطلاح، لاکچری افتادند. نتیجه‌ی یک بحث‌وجدل و کشمکش طولانی آن جلسه، طراحی و تولید اولین بی ام و سری ۵ شد! خودرویی که به لطف تلاش همان افراد، امروزه پرستیژ خاصی دارد و هرزمان در خیابان‌های شهر یکی از آن‌ها را می‌بینیم، درگیر ابهت بی‌حد و مرزشان می‌شویم.

BMW E34؛ نسل سوم سری ۵

سری ۵ یکی از محصولات شرکت بی ام و است که ترکیبی از مفاهیم لوکس و اسپرت را دارد. سومین نسل این سری را با کد انحصاری E34 می‌شناسند. به جرات می‌توان گفت که این اتاق جزو یکی از به‌یادماندنی‌ترین اتومبیل‌های لوکس اسپرت‌ بی ام و است. اختلاف طراحی این خودرو نسبت به نسل پیشین رادیکالی نبوده اما سبک طراحی آن مدرن‌تر و به‌روز‌تر شده است. تولید نسل سوم سری ۵ از سال ۱۹۸۷ آغاز و در سال ۱۹۹۶ متوقف شد. اما نمونه‌ی قدرتمند M5 بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ میلادی تولید شد. این خودرو به حدی محبوب بود که در فیلم رونین به عنوان اتومبیل اسپرت نقش اول در فرانسه ایفای نقش کرد.

بی ام و M5 چقدر قدرتمند است؟

بی ام و M5

هنوز که هنوزه دیدن صحنه‌های این فیلم به لطف حضور BMW M5 E34 آدرنالین را در بدن ما ترشح می‌کند. بی ام و دو پیشرانه‌ی قدرتمند ۶ سیلندر خطی را با حجم‌های ۳٫۵ و ۳٫۸ لیتری درنظر گرفت. برای دانستن قدرت این آلمانی مغرور کافی است به توان آن اشاره کنیم؛ دو پیشرانه با توان‌های ۳۱۱ و ۳۳۵ اسب‌بخار که برای خودروی دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ میلادی بسیار هیجان‌انگیز بود. بنا به ادعای بی ام و، با M5 E34 می‌توان زیر ۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید. حداکثر سرعت این باواریایی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این اعداد و ارقام هنوز که هنوزه وسوسه‌ برانگیز هستند!

چقدر می‌ارزد؟

حقیقتا سوال سختی است؛ چراکه اگر ماشین‌باز باشید، می‌دانید که خودروهای قدیمی، قیمت مشخصی ندارند و هرچه به سمت ماشین‌های آنتیک کلاسیک می‌رویم، این موضوع جدی‌تر می‌شود. با این حال، بسیاری از مالکان خودروهای قدیمی بسته به سلامت ظاهری و فنی، اتومبیل خود را قیمت‌گذاری می‌کنند. همین چند وقت پیش یکی از نمونه‌های سری ۵ E34 تولید شده در کلاس GT با قیمت ۱۲۹.۹۰۰ دلار به حراجی گذاشته شد؛ ماشینی که ۱۳۴ هزار کیلومتر راه رفته و ۲ برابر قیمت ب ام و بی ام‌و سری ۵ گرن‌توریزمو ۵۳۵i می‌ارزد!

حالا نوبت شماست تا در کامنت‌ها به ما بگویید، آیا فیلم رونین را تماشا کرده‌اید؟ چقدر طرفدار اتاق دوست داشتنی E34 در این فیلم هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی

    آقای شاهسون عزیز، بازم که باواریایی رو اشتوتگارتی نوشتی.

    1. مرسی از توجهت علی جان 😉

      1. Avatar علی

        خواهش می کنم خشایار جان. البته حرفم بیشتر شوخی بود. منم عاشق خودرو به ویژه خودروهای آلمانی ام. مقاله ها و پادکست های شما رو اکثرا دنبال می کنم. ممنون از زحمات شما.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه