ماشین‌های سینمایی؛ لامبورگینی کانتاش در فیلم The Cannonball Run

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند روزی تا پایان تعطیلات عید باقی نمانده و بعد آن باید برای یک ماجراجویی جدید در مدرسه، دانشگاه یا محل کار آماده شویم. حالا هنوز فرصت باقیست و می‌خواهیم در لابه‌لای دید و بازدید عید، با یکی دیگر از ماشین‌های سینمایی همراه شما باشیم. ماشین امروز ما درمورد یکی از خودروهای سوپراسپرت بی‌نظیر تاریخی است؛ لامبورگینی کانتاش در فیلم The Cannonball Run.

The Cannonball Run

فیلم The Cannonball Run محصول سال ۱۹۸۴ است که روایت جالب و هیجان‌انگیزی از مسابقات غیرقانونی با ماشین‌ و کامیون‌های مختلف در خیابان‌های آمریکا به مخاطب می‌دهد. این فیلم ساخته‌ی کارگردان Hal Needham است و بازیگران Burt Reynolds , Dom DeLuise  و Frank Sinatra ایفای نقش می‌کنند. بودجه ساخت این فیلم ۱۸ میلیون دلار گزارش شده و در آن از ماشین تاریخی و به‌یادماندنی لامبورگینی کانتاش (Lamborghini Countach) حضور پیدا می‌کند.

لامبورگینی کانتاش

در سال ۱۹۷۱ طرح مفهومی لامبورگینی کانتاش متولد شد. بعد سه سال، تولید این خودرو از سال ۱۹۷۴ آغاز شد و تا ۱۹۹۰ ادامه داشت. در طول این مدت حدود ۲۰۰۰ دستگاه از کانتاش تولید شد. این ماشین در کلاس خودرو اسپرت کوپه دو در قرار دارد.

زبان طراحی

از مهم‌ترین ویژگی‌های کانتاش، زبان طراحی بی‌نظیر آن است. طراحی این اثر هنری چشم‌نواز مارچلو گاندینیبود. مهم‌ترین قسمت ظاهر این ماشین، چراغ‌های دوتایی آن است؛ یک جفت چراغ بصورت آشکار روی درب موتور و یک جفت بصورت مخفی قرار دارند. همین سبک طراحی باعث شد تا چهره متفاوت و منحصربه‌فردی برای کانتاش مهیا کند. گذشته از این مولفه طراحی، بدنه کانتاش عضلانی، حجیم و پهن بود و ارتفاع کم و طول کشیده‌ای داشت. همین باعث می‌شد تا با یک خودروی کاملا اسپرت هیجان‌انگیز یغور روبرو باشیم؛ نه جثه یک اتومبیل اسپرت کوچک ژاپنی!

مشخصات فنی

لامبورگینی کانتاش در مدل‌های ۳.۹، ۴.۸ و ۵.۲ لیتری عرضه شد که به یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی مجهز بود. قوی‌ترین مدل لامبورگینی کانتاش به مناسبت ۲۵مین سالگرد این خودرو به یادماندنی ساخته شد. این کانتاش از پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی ۵۱۶۷ سی‌سی بهره می‌برد که می‌توانست حداکثر توان ۴۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متر را تولید کند. همین موتور می‌تواند جثه‌ی ۱.۵ تنی کانتاش را به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت (۱۹۰ مایل بر ساعت) برساند.

مصرف سوخت موتور کانتاش در شهر ۲۲.۲ لیتر، در جاده ۱۴.۳ لیتر و ترکیبی ۱۶.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را در کارنامه‌ی خود دارد. انتقال نیرو به رسم سنت همیشگی لامبورگینی به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. نمونه زیبای این خودرو در موزه خودروهای کلاسیک ایران واقع در جاده کرج دیده می‌شود. این خودرو به مناسبت گرفتن گواهینامه فرزند اول پهلوی دوم در سن ۱۸ ساگی هدیه داده شد.

نظر شما درمورد این اتومبیل دوست‌داشتنی چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    ۴۵ سال پیش چه طراحی کردن!!! <3 اونوقت ما ۴۵ سال بعدش چی طراحی میکنیم؟ دنا و کوییک!!! یعنی خاک رس مصری تو سرمون با این صنعت خودرومون!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه