مانور سامسونگ روی هوش مصنوعی ادامه دارد

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دستیار صوتی جدید سامسونگ که Bixby نام دارد، قرار است با قدرت هرچه تمام به میدان رقابت پا بگذارد. بنا به ادعای یکی از مسئولان سامسونگ که البته نخواسته نام‌اش فاش شود، این شرکت کره‌ای می‌خواهد شرکت‌هایی را بخرد که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند. اختصاص بودجه‌ی یک میلیارد دلاری در زمینه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند دلیل کافی برای تصمیم جدی سامسونگ برای ارتقای فناوری دستیار صوتی هوشمند خود باشد. حالا سامسونگ با ورود به این عرصه، می‌تواند پا را از انتظارات هم فراتر بگذارد و به موفقیت بزرگی دست پیدا کند؛ موفقیتی که به عنوان یکی از محوری‌ترین تصمیم‌های این شرکت کره‌ای در این عرصه محسوب خواهد شد.

اختصاص بودجه‌ی ۱ میلیارد دلاری در زمینه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند دلیل کافی برای تصمیم جدی سامسونگ برای ارتقا فناوری دستیار صوتی خود باشد.

در سال ۲۰۱۶، سامسونگ ۱۰ شرکت تجاری مثل Viv خریداری کرد. شرکت Viv پیش از این، دستیار صوتی سیری را برای اپل طراحی کرده بود. با توجه به این‌ که سامسونگ توانسته شرکت موفقی را در این زمینه خریداری کند، احتمالا شاهد ارایه‌ی امکانات و خدمات بیشتری در این زمینه برای محصولات سامسونگ خواهیم بود. از دیگر معامله‌های بزرگ سامسونگ، خریداری سیستم Infotainment شرکت هارمان بود که ارزش آن معادل ۸ میلیارد دلار است. حتی در سال ۲۰۰۵، سامسونگ فرصت خرید سیستم عامل اندروید را در مقابل گوگل از دست داد. شاید اگر سامسونگ این شانس را از دست نمی‌داد، امروز به عنوان اصلی‌ترین مهره‌ی بازی تکنولوژی شناخته می‌شد.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیر اسدی

    با توجه به سابقه سامسونگ،احتمالا هوش مصنوعی طراحی شده توسطش از اونایی میشه که سایت های موشک های هسته رو هک میکنه باعث مرگ میلیارد ها انسان میشه!

  2. Avatar ///mahdispd

    با توجه به جمله آخر مگه الان سامسونگ جزه مهره های مهم تکنولوژی حساب نمیاد؟؟؟

  3. Avatar Next is Now

    S8 قطعا شاهکاری خواهد بود که تا سال ها به عنوان متر و معیار گوشی های هوشمند ازش استفاده خواهد شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه