مایکروسافت خودش لومیا فون X را لو داد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) در یک اشتباه سهوی، دستگاه جدیدی که در دست عرضه دارد، یعنی گوشی هوشمند لومیا فون X را لو داد.

در واقع این دستگاه در ویدیوی جدیدی که واحد چین شرکت مایکروسافت منتشر کرده بود، نشان داده شده است. همه چیز از آن‌جایی آغاز شد که این واحد چندی پیش یک ویدیو تهیه و منتشر کرد تا قسمتی از کارکرد و کاربرد تکنولوژی کانتینیوم (Continuum) را به کاربران نشان بدهد.

تا پیش از این، مطلقا هیچ خبر یا حتی شایعه‌ای از لومیا فون X منتشر نشده بود. تنها یکی از گزارش‌های اخیر اطلاع می‌داد که لومیا ۶۵۰ اولین و آخرین محصول از سری لومیا خواهد بود که مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ رونمایی می‌کند.

کانتیونیوم سیستمی است که مایکروسافت طراحی کرده و روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها قابل اجرا است. این سیستم که بر پایه‌ی تجربه‌ی کاربری و برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ راه‌اندازی شده است، اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری دستگاه را ارتقا می‌دهد، به طوری که با کارکرد دستگاه و کاربری سازگار باشد. به عنوان مثال اگر کانتینیوم روی سرفیس پرو ۳ نصب باشد، در صورتی که کیبورد به دستگاه وصل شود، به طور خودکار سیستم عامل ویندوز ۱۰ دستگاه را به حالت دسک‌تاپ درمی‌آورد، اما به محض جدا کردن کیبورد، به حالت تبلت برمی‌گردد. طی این عمل، کاربر می‌تواند با ماوس هم روی اپلیکیشن‌ها و محتوای دستگاه هوشمندش کار کند؛ به علاوه می‌تواند دستگاه هوشمند را با داکت یا آداپتور به تلویزیون یا مانیتور وصل کند تا هم محتوا را روی صفحه‌ی بزرگ‌تر ببیند و هم با اپلیکیشن‌ها روی مانیتور کار کند.

حالا این ویدیو که هدف‌اش معرفی کانتینیوم و کارکرد آن بوده، اشتباهی تصویری از محصول جدید مایکروسافت را لو داده است. در این‌جا گفته می‌شود که لومیا فون X که قرار است همان دستگاه تازه باشد، یکی از گوشی‌هایی است که به سیستم کانتینیوم مجهز است. باقی دستگاه‌هایی که کانتینیوم را پشتیبانی می‌کنند هم عبارتند از لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰XL و ایسر جید پریمو (Acer Jade Primo).

lumia-phone-x-microsoft

تا پیش از این، مطلقا هیچ خبر یا حتی شایعه‌ای از لومیا فون X منتشر نشده بود. تنها یکی از گزارش‌های اخیر اطلاع می‌داد که لومیا ۶۵۰ اولین و آخرین محصول از سری لومیا خواهد بود که مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ رونمایی می‌کند.

با این اوصاف شاید مایکروسافت قصد دارد لومیا فون X را در سال ۲۰۱۷ رونمایی کند؛ یا حتی مهم‌تر از آن، شاید این دستگاه درواقع همان سرفیس فونی باشد که گفته می‌شد پاییز امسال معرفی خواهد شد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    این تحلیل های سطحی از شرکتهای بزرگ و کسب و کارهای پیچیده ای مثل مایکروسافت ، اپل ، سامسونگ و …. صرفا مخصوص جوامع در حال توسعه و مصرف گرا ست. وقتی میتونیم در مورد خوب و بد یه بیزنس نظر درست بدیم که اشراف کاملی به مدل اون بیزنس داشته باشیم . ولی خیلی ساده از نگاه یه مصرف کننده دعوای برند راه میندازیم و یکیو خوب و اونیکی رو شیاد و متقلب معرفی میکنیم . ولی یادمون رفته که اولا همه این شرکتها حتی برادران چینی که می خوان تو بازار غرب ارائه محصول بکنن (مثل هواوی) طبق قانون تجارت ملزم به رعایت حق مولف هستن و اگه جایی هم تخطی کنن ، با شکایت رقیب پاشون به دادگاه باز میشه و هزینه تقلب و کپی کاریشون رو میدن .
    ثانیا یادمون نره که این وسط خودمون با خیال راحت بدون پرداخت هزینه لایسنس از امکانات برخی از این شرکتها منجمله مایکروسافت غیر مجاز استفاده میکنیم.
    در آخر اینکه شرایط تکنولوژیک امروز رو مدیون رقابت همین به اصطلاح متقلبین هستیم . شده مثال نمک خوردن و نمکدون شکستن

    1. Avatar مسعود

      اولا اگر میبنی راحت از محصولات مثلا مایکروسافت استفاده میکنی نه به خاطر سخاوت این شرکت طمعا بلکه بخاطر عدم حمایت کشورمان از قوانین کپی رایته که کشور ما بهش نپیوسته و اونو قبول نکرده… دوما بیزینس مایکروسافت بر تمام دنیا معلومه و همه کارشناسان صنعت ای تی می دونند یک شرکت انحصار طلب و زیاده خواه و متقلبه…سوما در مورد هواوی حرف زدی باید بگم بگذار یک کم این شرکت تو اروپا و امریکا پا بگیره ببین با دعاوی دادگاهی که بخاطر نقض قوانین حق معلف و پتنت ها شکسته با چه جرایمی مواجه خواهد شد .هنوز زوده فکر کنید این شرکت کپی کار قصر در رفته …منتظرند یکم بیاد جلو و بعد دروش کنند… اونم فعلا از ترس زیاد تو اروپا و امریکا آفتابی نمیشه, میدونه چه گندی زده . فعلا افتا تو کشورهای جهان سوم پول پارو کنه تا بعد ببینه چی میشه. چهارما در کشورهای مصرف گرا اصلا کسی به فکر تقلب و مقلب و خوب و بدی یک بیزنس کاری ندار ه و فقط همه مصرف میکنند در حالیکه در کشورهای اروپایی و امریکاست که این همه به تقلب و کپی غیر مجاز حساسند.البته اگر چهار تاحرف منطقی زده بشه چون در یک کشور جهان اولی نیستی معنیش این نیست که غلطه…. در آخر اینکه ده ها ساله گزینه های بهتری از این محصولات شرکت متقلب وجود داشته و هست و نیازی به نمک خوردن از دست اونها نبوده و نیست..دنیای متن باز اگر نمیدونید سالهاست سولوشن های بسیار خوب و مناسب ارایه کرده ولی این شرکت های انحصار طلب فقط سد راه اون بودند ولی اخیرا این سد با اندروید شکسته شد و پایانی بر انحصار شرکت های مثل مایکروسافت رقم زده است…

      1. Avatar رضا

        اولا عبارت ” خودمون با خیال راحت” جنبه کنایه داره و مرتبط با” مثال نمک خوردن و نمکدون شکستن” هستش .مهمترین دلیل نپیوستن به کنوانسیون برن هم هزینه سنگینی هستش که باید بابت استفاده از محصولات شرکتهایی نظیر مایکروسافت و غیره بپردازیم ، در حالی که استفاده مفتی بدجور به دهنمون مزه کرده و بدلیل تحریمها و عدم عضویت در WTO الزامی براش نداشتیم . اما بالاخره مجبور خواهیم شد برای گسترش تجارت و توسعه صنعتمون عضو معاهده berne بشیم . همینه که من تولید کننده نرم افزار مجبور میشم لایسنسFortianalyzer رو برای پروژه SOC به قیمت ۹۰ میلیون بخرم و از اونور باید پکیجهای نرم افزاری خودم رو به زور و زحمت به رقم ناچیز بفروشم. همین قصه برای تولید کننده های وطنی گیم هم صادقه که باید لایسنس انجین رو به قیمت و زحمت آنچنانی بخرن و محصولشون رو تویی یه سیستم بدون حمایت قانون حق مولف بفروشن.
        در مورد انحصار طلبی مایکروسافت و اپل و امثالهم باید بدونید که هر حرکتی در این دنیا بر پایه منافع اقتصادیه و حتی نر م افزار های رایگان مسلما برای رضای خدا تولید نمیشن . بهتره مدل بیزنس FOSS و رقابت اقتصادیش با closed source رو چک بفرمایین .
        اینکه ده ها ساله گزینه بهتر از مایکروسافت وجود داشته و این شرکتها “سد راهشون بودن” ویا اینکه “همه کارشناسان صنعت ای تی می دونند یک شرکت انحصار طلب و زیاده خواه و متقلبه” هم برداشت شخصیه شماست .مصرف کننده ای مثه کارفرماهای من تر جیح میدن چندین هزار دلار بدن و انتخاب کاملتر با اینتیگریشن و ساپورت بهتر داشته باشد . منطقا ملاک مصرف کننده اپن یا کلوز بودن سورس نیست بلکه نسبت هزینه به منفعته.
        بطور مثال لیناکس به رقم اپن سورس بودن و رایگان بودن و عمر ۲۵ سالش تنها ۱.۵ درصد از سهم بازار سیستم عامل های سروری و دستکاپ رو( با لحاظ کردن همه نگارشهاش) در اختیار داره و سهم نگارشهای ویندوز نزدیک به ۹۰ درصده بازاره . ولی در مورد اندروید و ویندوزفون قاعده و سهم بازار دقیقابر عکس و به نفع اندرویده. پس میشه نتیجه گرفت که صرف رایگان بودن یا لایسنس بیس بودن محصولی برتری پیدا نمیکنه .
        در ضمن اختلاف۷ دلاریه لایسنس ویندوزفون و رایگان بودن اندروید هیچ موقع برای مارکتینگ موبایل تهدید نبوده اونچه که مایکروسافت تو توسعه سهم بازار موبایل ازش رنج میبره و به دست و پا افتاده ضعف اپ استورشه .. شاهدش هم تولد پروژه هایی مثله WinObjC ملقب به Windows Bridge for Android/ iOS هست.
        در مورد هواوی هم که شما عینا حرف من رو تایید کردین!!! : “همه این شرکتها حتی برادران چینی که می خوان تو بازار غرب ارائه محصول بکنن (مثل هواوی) طبق قانون تجارت ملزم به رعایت حق مولف هستن و اگه جایی هم تخطی کنن ، با شکایت رقیب پاشون به دادگاه باز میشه و هزینه تقلب و کپی کاریشون رو میدن .” البته که هواوی ۱۵ ساله تو امریکا فعاله و پاش هم به دادگاه باز شده ( دعوی شرکت سیسکو سال ۲۰۰۳).
        خلاصه اینکه اینم از سرگرمیهای ماست که مثه بازی فوتبال طرفدار یه برند میشم و رقیبشو به کلاهبرداری و تقلب متهم و ذلیل میکنیم و البته اینم یکی از اهداف مالی همین شرکتهاست.

  2. Avatar alighamari

    میزان علاقه به هر کدوم از وسایل تکنولوژیکی مال یه قشر از مردمه
    اپل = چشم و هم چشم
    هواوی = قشر متوسط جامعه
    سامسونگ = راحت طلب و بی دردسر
    مایکروسافت = تحصیل کرده و آینده نگر
    سونی = مدیران و مردها
    lg = تنوع طلب

    1. Avatar ahmad

      کاملا موافقم

    2. Avatar مؤید عذار

      دسته بندی با حالیه!!!!
      جالبه!

  3. Avatar Hossein

    اقایی که میگی مایکروسافت یه کلاه برداره نه عزیزم نیست شرکت هایی مثل هواوی سامسونگ و … باعث میشن شما فکر کنی کلاه برداره یعنی چی مگه فقط به گوشیه اینهمه وسیله داره مایکروسات از ویندوزش بگیر تا نرم افزار وساعت و … شما که میگین مایکروسافت کلاه برداره چرا گوشیتون رو از شرکتشون خریدین از مارک شرکتشون اقا اینقدر منفی فکر نکنید یکم مثبت فکر کنید تا تحقیق نکردین حرف نزنید….که نام و مارک یک شرکت بزرگ رو زیر سوال ببرین …!!!

  4. Avatar CYRUS

    مایکروسافت یه کلاه برداره که سعی میکنه با وعدهای الکی قسمت گوشیهای هوشمندش رو از دست نده اما در حقیقت شکست خورده ،این موضوع رو از پرچمداران بی کیفیتی که تولید کرده با بسته بندی فوق العاده بی کیفیت و تاخیر در انتشار آپدیت ویندوز ۱۰ موبایل متوجه خواهید شد.

  5. Avatar حبابی

    اونقدر کسی تحویلش نمیگره و بی اهمیت شده که مجبوره خودش اخبار خودش را لو بده …. شرکت متقلبی مثل مایکروسافت که کمی از اپل نداره مستحق همچین سرنوشتیه…. دنیای امروز به شرکت های انحصار طلب و شیاد دیگه اجازه عرض اندام نخواهد داد….

    1. Avatar حسين

      دوست عزیز وقتی اپل داشت ورشکست میشد ماکروسافت بود که رو شرکت اپل سرمایه گذاری کرد که اپل ورشکست نشه حرف الکی نزن 😐 بعدش هم ماکرو سافت جزو ردموندی هاست اطلاعاتت رو یکم زیاد کن بد نی بی طرف باش یکم

    2. Avatar کسری

      خیلی از وسایلی که امروز خیلی عادی هستند رو اواین بار ماکروسافت اختراع کرده متقلب شرکتهایی مثل سامسونگ و هو اوی و … هستند که هیچ نوآوری ندارند وفقط با کپی کردن و قیمت پایین رقابت میکنند

      1. Avatar علی جوادی

        دوست عزیز اینجا کی حرف از سامسونگ زد؟؟؟؟؟
        نمایشگر منعطف رو سامسونگ بوجود آورد که بلک بری هم ساخت صفحات جدیدترین گوشیشو به سامسونگ سپرد که اونم مثل اس سیکس اج منحنی هست…
        امسال سامسونگ از صفحه نمایشات قابل تا شدن رونمایی میکنه و هیچ شرکتی نتونسته تا الان…
        ابزار سلامتی برای موبایل رو اولین بار سامسونگ در اس ۴ به دنیای موبایل معرفی کرد و بقیه شرکتها هم ازش یاد گرفتن…
        دوربین رو سامسونگ برای اولین بار با قابلیت فیلم برداری در گوشیهاش بکار گرفت و الان همه ی گوشیها دارن…
        سامسونگ این ابر قدرت دنیای تکنولوژی برترین موبایل ساز جهان در نمایشگاه MWC2015 شد و این رو هم بزرگان و متخصصان تکنولوژی انتخاب کردند و نه امثال من و شما که از موبایل یا کلش بازی کردن فهمیدیدم یا شبکه های اجتماعی…
        با تشکر از نویسنده ی عزیز و خواهشا نظرم ثبت بشه

      2. Avatar احمدرضا

        دقیییییییییییییییییقا

      3. Avatar پارسا

        اونقدر پرونده مایکروسافت در حقه بازی در دنیا سنگینه که باز بشه حالت دیگه از هر چی ویندوز و آفیس بهم میخوره. پس بیخیال شو…فقط به یکیش اشاره میکنم نگی بلف زدم. وقتی ویستا اومد به بازار نمیدونم یادت هست یا نه. ولی فکر کنم شنیده باشی که همه از ویستا عصبانی بودند و بد میگفتن. میدانید چرا؟ همه میگفتند کند و سنگینه بسیاری از نشناختن دستگاه های و دیوایس ها خودشان که راحت در xp کار میکرد شکایت میکردندو خیلی ها هم حداقل نیازمندی سیستم عامل در اون موقع که پردازنده بسیار قوی و رم حداقل ۲ گیگابایت برای اجرا میخواست شکایت میکردند در حالیکه اگر یک سیستمی اون موقع خیلی به روز بود دیگه حداکثر یک گیگابایت رم داشت. میدانید چی شده بود؟ مایکروسافت در پشت پرده با تولید کننده های سخت افزار و اینتل و بقیه دست به یکی کرده بود تا با بالا بردن حداقل نیازمندی سیستم همه مجبور به ارتقا سیستم هاشون بشوند که درنتیجه باعث فروش کلان سخت افزار اونا بشه و سود هنگفتی نصیب شون کنه و خودش هم از اون بهره مند بشه. چون سیستم عامل انحصاری بود و هر چی دیکته میکرد ناچار باید همه قبول میکردند دیگه. ولی وقتی دید استقبال نشد و وضعش خرابه و از اون ور اپل داره با لپ تاپاش از شرایط سو استفاده میکنه و خوب تبلیغ میکنه برای فروش و درآمد خودش هم خیلی کم شده(دوستان توجه کنید که همین فرصت داد اینکه حالا اینقدر تو بوق کردند لپ تاپ اپل لپ تاپ اپل مطرح بشه و چه بسا اگر این اشتباه وحشتناک را مایکروسافت نکرده بود اپل مک داشت الان گرد و خاک میخورد)، خوب چکار کرد؟ معجزه… بله سریع دست بکار شد و قسمت‌هایی که از قصد تو ویستا گذاشته بود که سیستم ها کند بشوند و روی سیستم های موجود و معمولی خوب کار نکنند را حذف کرد و درایورهای دیواسهایی که حذف کرده بود را دوباره برگرداند و حافظه رمی که الکی اشغال میکرد را هم حذف کرد تا بشه معجزه ای که ما می‌شناسیم و میگیم بهش ویندوز ۷. بله دوستان وقتی در خطر نابودی قرار گرفت مجبور شد به عقب برگرده. این است مایکروسافت دوستان… این یکی از بیشمار موارد بود… بیخود کسی نمیگه این شرکت متقلبه.

  6. Avatar آرمان احمدیان

    مایکروسافت دو ساله که داره وعده و وعید میده… کی میخواد عمل کنه، نمیدونم!

    1. Avatar hamedevil4

      فکر کرد ابزارای نوکیا استفاده کنه میتونه کاری کنه ولی نمی دونه محصولات نوکیا یه جادویی داشتن که مایکروسافت نداره روح در این محصولات نیست

    2. Avatar حمید

      سلام منم ۱۳۲۰ دارم اما هنوز اپدیت ۱۰ نیومده دارم نا امید میشم از مایکرو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه