مایکروسافت میان‌افزار Havok را خرید

۱۱ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت میان‌افزار Havok را از شرکت اینتل خرید. این میان‌افزار، وظیفه‌ی شبیه‌سازی فیزیک در بیشتر بازی‌هایی که در دهه‌ی اخیر ساخته شده‌اند را بر عهده داشته است.

میان‌افزار Havok که مسوول شبیه‌سازی فیزیک واقعی در اکثر بازی‌ها است، دیروز توسط مایکروسافت خریده شد.

میان‌افزار Havok در بازی‌های بسیاری استفاده می‌شود؛ طوری که می‌توانید بگویید اکثر بازی‌هایی که انجام داده‌اید، فیزیک برخوردشان با استفاده از نرم‌افزار Havok بوده است. از بازی‌هایی مثل «بایوشاک» گرفته تا بیشتر «ندای وظیفه‌»های جدید، دیابلو، مجموعه بازی‌های Elder Scrolls، مجموعه‌ی هیلو، کیل‌زون، Heavy Rain، «آخرین ما» یا حتی بازی‌های Tekken از فیزیک Havok استفاده می‌کنند.

بازی‌های نسل جدیدی هم که هنوز نیامده‌اند، مثل هیلو ۵، فال‌آوت۴، آخرین نگهبان، آنچارتد ۴ یا ارواح تاریک ۳ هم از میان‌افزار Havok برای به راه‌اندازی فیزیک‌شان استفاده کرده‌اند.

اینتل شرکت Havok را در سال ۲۰۰۷ خریده بود. مایکروسافت گفته است که می‌خواهد این موتور فیزیک را در ابزارهایی که برای ساخت بازی روی ویندوز و ایکس‌باکس به شرکت‌های بازی‌سازی ارایه می‌کند، به‌صورت پیش‌فرض قرار دهد.

مایکروسافت می‌گوید که Havok مثل قبل به کارش ادامه خواهد داد و استودیوهای بازی‌سازی می‌توانند حق استفاده از این میان‌افزار را مثل قبل خریداری کنند.

HEAVY_RAIN

میان‌افزار Havok برنامه‌های مختلفی برای شبیه‌سازی فیزیک اشیا دارد. تشخیص صحیح Collisionها و هم‌چنین حرکت اسکلت بدن در سه‌بعد، یکی از قابلیت‌های اصلی Havok است. این میان‌افزار هم‌چنین قابلیت شبیه‌سازی پارچه را دارد که برای مثال در بازی «باران شدید» از آن استفاده شده بود. تخریب‌پذیری محیط هم از دیگر امکانات Havok است. از این میان‌افزار فقط هم در بازی استفاده نمی‌شود. برای مثال فیلم‌هایی مثل «ماتریکس» یا «چارلی و کارخانه‌ی شکلات» هم از Havok در ساخت جلوه‌های ویژه‌شان کمک گرفته بودند.

فعلا از برنامه‌های مایکروسافت برای این موتور پایه خبر نداریم. باید ببینیم آیا قدرت مایکروسافت می‌تواند باعث پیشرفت و بزرگ‌تر شدن شرکت ایرلندی Havok شود یا نه.

منبع: Gematsu

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه