مایکروسافت Paint تمام می‌شود

۴ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

[بروزرسانی ۴ مرداد]

مایکروسافت اعلام کرده که با اینکه قرار است MS Paint از ویندوز به صورت پیش‌فرض حذف شود، ولی کاربران می‌توانند آن را از فروشگاه ویندوز دانلود و استفاده کنند.

 

[پست اصلی]

نرم‌افزار Paint ویندوز، احتمالا یکی از اولین نرم‌افزارهایی است که پس از نصب سیستم عامل ویندوز مایکروسافت، با آن کار کرده‌اید. منظورمان هم زمانی است که تازه ویندوز شروع به کار کرده بود. نرم‌افزار Paint نزدیک ۳۲ سال است که در سیستم عامل مایکروسافت قرار دارد، با این حال، این موضوع قرار است به زودی تغییر کند. مایکروسافت گفته که نرم‌افزار Paint دیگر توسعه پیدا نخواهد کرد و از بروزرسان بعدی ویندوز ۱۰، از سیستم عامل مایکروسافت حذف خواهد شد. قرار است Paint 3D جایگزین MS Paint شود.

خط‌های کج، رنگ‌های بد و ظاهر تصاویر ساخته شده با MS Paint، به مشخصه‌های این نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

MS Paint واقعا یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای کامپیوتر خانگی است. این نرم‌افزار برای زمانی است که نمی‌توانستید فوتوشاپ باز کنید یا به هزاران اپ وب برای ویرایش عکس دسترسی داشته باشید. نرم‌افزار MS Paint چیزی به اسم لایه یا وکتور نمی‌شناسد و به درد عکس‌های فلت می‌خورد. این نرم‌افزار خط‌ها را برای‌تان صاف نمی‌کند یا پیش‌بینی نمی‌کند که چه کاری می‌خواهید انجام دهید. کشیدن یک خط با MS Paint، شبیه به کشیدن یک خط روی کاغذ با ماوس است.

خط‌های کج، رنگ‌های بد و ظاهر تصاویر ساخته شده با MS Paint، به مشخصه‌های این نرم‌افزار تبدیل شده‌اند؛ طوری که با دیدن یک نقاشی که با MS Paint کشیده شد، در لحظه می‌توانید آن را تشخیص دهید.

عکس‌های اینترنتی زیادی، مثل ترول‌ها، با MS Paint ساخته شده‌اند.

نرم‌افزار MS Paint بخش بزرگی از تاریخ اینترنت است و واقعا خداحافظی با این نرم‌افزار، برای‌مان ساده نیست. به همین دلیل هم هرگز به ویندوز ۱۰ کوچ نمی‌کنیم و به همان ویندوز ۷ (که بهترین سیستم عامل مایکروسافت است) می‌چسبیم.

منبع: The Guardian

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar s.a

    با قسمت اخرش موافق نیستم

    “به همین دلیل هم هرگز به ویندوز ۱۰ کوچ نمی‌کنیم و به همان ویندوز ۷ (که بهترین سیستم عامل مایکروسافت است) می‌چسبیم”

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه