مدل‌های جدید آمازون Echo ارزان‌تر و زیباتر هستند

۶ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

آمازون مدل‌های جدیدی از اسپیکر هوشمند خود معرفی کرده است. از این پس، «آمازون اکو» در دو مدل عرضه خواهد شد: یک مدل کوچکتر و ارزان‌تر که با اسم Echo عرضه می‌شود و تمام قابلیت‌های نسخه‌ی اول اکو را دارد، و یک اکو گران‌تر به اسم Echo Plus که از نظر ظاهری شبیه به مدل اصلی است، ولی قابلیت‌های اینترنت اشیا و کنترل خانه هم در خود دارد.

Echo Plus حتی از مدل اصلی قیمت کمتری خواهد داشت.

از نظر ظاهری Echo Plus تفاوت زیادی با نسخه‌ی اصلی اکو ندارد، فقط در یک رنگ نقره‌ای هم عرضه می‌شود. با این حال، اتفاقات زیادی داخل این اسپیکر هوشمند افتاده است. مدل Echo Plus طبق گفته‌ی آمازون صدای پیشرفته‌ای دارد و پردازش صدای دالبی انجام می‌دهد.

تغییر بزرگتر Echo Plus امکان استفاده از آن به عنوان هاب برای کنترل خانه است. به غیر از بلوتوث و وای-فای، آمازون هم‌چنین وشتیبانی از شبکه‌ی Zigbee را هم به نسخه‌ی گران‌تر اکو اضافه کرده است؛ شبکه‌ی بی‌سیم که به طور معمول در گجت‌های خانگی مثل لامپ‌ها استفاده می‌شود. آمازون هم‌چنین می‌خواهد نصب این گجت‌ها را برای‌تان راحت‌تر کند. کافی است به Echo Plus بگویید تا تمام دستگاه‌ها و شبکه‌های مختلف بی‌سیم اطراف‌تان را جست و جو کند و کار اتصال را انجام دهد.

البته این کار نیازمند همکاری شرکت‌های سازنده‌ی گجت‌ها است و آمازون یک رابط برنامه‌نویسی جدید برای Echo Plus طراحی کرده.

حتی با این همه قابلیت جدید، Echo Plus قیمت کمتری از مدل اصلی خواهد داشت و به جای ۱۸۰ دلار، با قیمت ۱۵۰ دلار فروخته می‌شود.

مدل ارزان‌تر یعنی Echo برای کسانی طراحی شده است که اسپیکر اکو را می‌خواهند ولی نیازی به قابلیت‌های کنترل خانه ندارند. اسپیکر Echo در جنس چوب یا پارچه ساخته می‌شود و ظاهر زیبایی دارد. کاربرد این Echo کاملا مثل اکو اصلی است، فقط کوچکتر شده و با قیمت ۱۰۰ دلار فروخته می‌شود. اگر سه Echo خریداری کنید، آمازون به شما ۵۰ دلار تخفیف می‌دهد. می‌توان سه Echo را در قسمت‌های مختلف خانه گذاشت و آن‌ها هماهنگ با یکدیگر می‌توانند موسیقی برای‌تان پخش کنند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه