شایعه: ورودی هدفون روی مدل ضد آب آیفون ۷ وجود ندارد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به پتنتی که شرکت اپل ثبت کرده در مدل ضد آب آیفون ۷ تمام پورت‌های ورودی بسته شده‌اند و به همین دلیل روی این مدل پورت هدفون وجود ندارد.

به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل برای ضد آب کردن آیفون ۷ پورت هدفون را از روی این گوشی حذف کرده است.

در این پتنت جدید که Electronic Devices With Housing Port Shutters نام دارد، گفته شده شرکت اپل تمام منافذ را مسدود کرده تا آب وارد گوشی نشود. همچنین سنسوری روی گوشی قرار گرفته که میزان رطوبت آیفون جدید را تشخیص می‌دهد تا منافذ ورودی گوشی مانند بلندگوها همیشه بسته باشند و در زمانی باز می‌شوند که کاربران بخواهند آهنگ گوش کنند یا قصد دارند به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند.

مینگ-چی کو (Ming Chi Kou) از سازمان KGI که همیشه خبرهای مختلفی را درباره‌ی محصولات اپل منتشر می‌کند، گفته که نسل جدید گوشی‌های آیفون با سه گیگابایت رم راهی بازار می‌شود و اپل سعی دارد این محصول جدید را با ضخامت ۶ میلی‌متر تولید کند. لازم به‌ذکر است که گوشی آیفون ۶s با ضخامت ۷٫۱ میلی‌متر تولید شده بود.

در شایعات جدیدی که از سوی سایت ژاپنی Macotakara منتشر شده گوشی آیفون ۷ از پورت ۳٫۵ میلی‌متری صدا بهره نمی‌برد و حتی از پورت دیگری هم روی این گوشی استفاده نشده است. در این اطلاعات گفته شده که شرکت اپل هدست‌های Earpods که به پورت لایتنینگ متصل می‌شوند را برای این گوشی در نظر گرفته است. همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند برای این محصول هدست تولید کنند باید هدست‌هایی را عرضه کنند که یک قطعه تبدیل کننده‌ی پورت ۳٫۵ میلی‌متری صدا به پورت لایتنینگ داشته باشند. در بخش دیگری از این شایعات گفته شده که شاید از پورت ۲ میلی‌متری صدا روی آیفون ۷ استفاده شود تا ضخامت این محصول کاهش پید کند.

به احتمال زیاد در آیفون جدید از متریال‌های آب‌گریز استفاده خواهد شد. برای آب‌گریز کردن قطعات مختلف، آن قطعه در محفظه‌ای با «گاز فلوئوروپلیمر» (Fluoropolymer) قرار می‌گیرد و سپس میزان مشخصی از ولتاژ برق را به آن متصل می‌کنند تا گاز به پلاسما تبدیل شود و دور قطعه‌ی مورد نظر را در بر بگیرد.

به احتمال زیاد آیفون ۷ در شهریور ماه سال آینده راهی بازار می‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویری که از این پتنت منتشر شده را مشاهده کنید:

پتنت ضد آب آیفون 7 پتنت ضد آب آیفون 7 پتنت ضد آب آیفون 7 پتنت ضد آب آیفون 7 پتنت ضد آب آیفون 7 پتنت ضد آب آیفون 7

منبع: Apple Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar Pouria

    واقعابرای اپل متاسفم که نمیتونه یه پورت رو ضد آب طراحی کنه و به فکر حذف کردنشه اصلا آدم خندش میگیره خخخخخ
    و آفرین به سونی که این کار رو به نحو احسن انجام میده و علاوه بر حذف درپوش هدفون و یو ااس بی داره روی حذف در پوش میکرو اس دی کار میکنه
    اونایی که به سونی ایراد میگیرین کجان ؟ بیاین دیگه ، صداتون در نمیاد
    خدایی هرچقد سونی پیشرفت میکنه ، اپل و سامسونگ پس رفت میکنن

    1. Avatar محمد سپاهان

      ایول گل گفتی

      1. Avatar Pouria

        ارادت دادا
        خدایی سونی داره سنگ تموم میزاره ولی دیده نمیشه چون مافیا نداره

  2. Avatar NO MORE iPHONE

    دیگه واقعا اپل داره مسخره میشه , هر سال میاد مدل قبلیشو یه سرو دستی روش میکشه یه چیپست جدید میرازه روش یه چندتا آپشن هم حذف میکنه میگه لازم نبوده.
    نه نوآوری نه پیشرفتی نه هیچی , عمو استیو کجایی ببینی تیم جونت . . . . . . . . . . .رفت.

  3. Avatar سجاد

    تجربه میگه روباه دستش به انگور نمیرسه میگه ترشه !
    دوستان بیاید همه اعتراف کنیم که مهم ترین نوآوری ها رو تا حالا اپل داشته و اگه چیزی به اسم اپل نبود گوشی هوشمند الآن مفهوم دیگه ای داشت.

    1. Avatar Pooya

      جدا؟ مثلا چی؟ دو سه مورد اسم ببرید لطفا.

      1. Avatar اشکان

        بزرگترین و اولین قابلیت وای فای هستش که توسط استیو جابز ساخته شد همچنین چیپ های تبلت ها هم برای اولین بار توسط اپل ساخته شد و با لو رفتن معماری ساختش دنیا پر شد از تبلت های رنگارنگ و البته اولین اسمارتفون دنیا رو هم اپل ساخت

  4. Avatar Next is Now

    بعد از N سال ازتولید اولین گوشی های ضد آب توسط کمپانی های مختلف حالا اپل تازه میخواد گوشی ضد آب تولید کنه اونم بدون ورودی هدفون خخخخ

  5. Avatar ali

    آیفون ۷ بدون پرت ۳.۵ میلی‌متری صدا ؟؟؟
    فکر میکنم در حد یه شایعه خیلی ضعیف باشه.چون این تغییر اگر رخ بده قطعا خیلی برای اپل بد میشه و من فکر میکنم اپل هیچ وقت به قیمت ضد اب کردن گوشیش این پورت رو حذف نمیکنه.
    گوشی بدون پورت صدا ؟ قابل قبول نیست و غیر قابل تصوره

    1. Avatar dani

      در کل چیز بدیه حذف جک صدا ولی به خاطر ضد اب کردنش نیست به خاطر باریک کردنه

  6. Avatar محسن

    اپل واقعا خسته نباشه!!!!!
    یادمه برای اولین بار چندسال پیش سونی اینکار رو کرده بود و بعدش بوسید و گذاشت کنار و حالا رفته دنبال چیزهای جدیدتر!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. Avatar اشکان

      سلام اول باید بگم که شرکت سونی خیلی مبتدی این کار رو انجام داد و اخیرا خبر داده که گوشی هارو زیره آب استفاده نکنید و به خاطر اشتباهات زیادی که انجام داد و در کل نتونست کاری کنه که زیره آب بشه به راحتی با گوشی کار کرد از این کار دست کشید

  7. Avatar علی جوادی

    باز هم این شرکت تو رویا به سر میبره…از آخر میبینی هیچ تغییری نکرده…چین و این همه تکنولوژی؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه