مدیر شرکتی که بلک‌بری‌های دستکاری شده می‌ساخت، توسط FBI دستگیر شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال‌هاست که شرکت‌های مختلفی در دنیا، اقدام به فروش گوشی‌هایی می‌کنند که طبق گفته‌ی آن‌ها، ردیابی نمی‌شود؛ گوشی‌های اندرویدی یا بلک‌بری که دوربین‌ها و میکروفون‌های آن‌ها برداشته شده‌اند و پیغام‌های داخلی‌شان هم به صورت کدگذاری شده ارسال می‌شوند. این گوشی‌ها بیشتر برای شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی کار می‌کنند، ساخته می‌شود.

تعدادی از کارتل‌های معروف و بزرگ مواد مخدر، از مشتریان اصلی وینسنت راموس و گوشی‌های بلک‌بری دستکاری شده‌ی این شرکت بوده‌اند.

سازمان FBI خبر داده است که صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های دستکاری شده را دستگیر کرده است. «وینسنت راموس»، مدیر عامل و موسس شرکت کانادایی Phantom توسط سازمان FBI دستگیر شده است. در لیست جرایم مختلفی که به او نسبت داده شده، «همکاری در معامله‌ی مواد مخدر» هم به چشم می‌خورد. در شکایت‌های علیه وینسنت راموس و شرکت او آمده است که آن‌ها به صورت اتفاقی در جرم همکاری نکرده‌اند، مثل مجرمی که ممکن است از آیفون شرکت اپل استفاده کند، بلکه راموس و شرکت او مشخصا گوشی‌هایی ساخته‌اند تا برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده شود.

تعدادی از کارتل‌های معروف و بزرگ مواد مخدر، از مشتریان اصلی وینسنت راموس و گوشی‌های بلک‌بری دستکاری شده‌ی این شرکت بوده‌اند. شرکت Phantom گوشی‌های خود را در مکزیک، کوبا و ونزوئلا به فروش می‌رسانده است. گفته شده که حدود ۲۰ هزار گوشی این شرکت در دنیا وجود دارد.

شرکت فانتوم نه تنها دوربین و میکروفون گوشی‌های بلک‌بری را از داخل آن‌ها خارج می‌کرده، بلکه چیپ‌ست‌های جهت‌یاب GPS، مرورگرهای وب و پیغام‌رسان‌های روی این گوشی‌ها را هم کاملا حذف می‌کرده است. پیغام‌رسانی این گوشی‌های دستکاری شده توسط نرم‌افزار Pretty Good Privacy انجام می‌شده که پیغام‌ها را کاملا کدگذاری و از سرورهایی در هنگ کنگ و پاناما برای ارسال آن‌ها استفاده می‌کند. گوشی‌های Phantom در صورت کشف شدن، این قابلیت را دارند تا از دور کاملا پاک شوند.

منبع: Vice

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عرفان

    عجب گوشی های خفنی ????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه