مرکز ترک اعتیاد به تلفن‌های همراه تاسیس شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اعتیاد به تلفن های همراه

به‌تازگی مرکز ترک اعتیاد به تلفن‌های همراه به وجود آمده تا افرادی که از بیماری «ترس از به‌همراه نداشتن تلفن‌های همراه» رنج می‌برند، به آن مراجعه کنند.

در این مرکز ترک اعتیاد، افراد زمان کمی به تلفن همراه خودشان دسترسی دارند.

مدتی پیش بود که بیماری «ترس از به همراه نداشتن تلفن‌های همراه» (Nomophobia) معرفی شد. بیماری بسیار مدرنی که بیشتر کاربران تلفن‌های همراه به آن مبتلا شده‌اند. در این بیماری کاربران نمی‌توانند بدون داشتن تلفن همراه به جایی بروند و این وسیله‌ی ارتباطی را باید همیشه به همراه داشته باشند. این بیماری می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات مختلف در زندگی و حتی سلامت افراد شود. وجود این مریضی آنقدر جدی است که به‌تازگی مرکزی برای ترک وابستگی افراد به تلفن‌های همراه به وجود آمده است.

در این مرکز جلسه‌های مشاوره‌ی گروهی برگزار می‌شود و افرادی که از این بیماری رنج می‌برند در آن حضور پیدا می‌کنند. در این مرکز از روش‌های رفتار درمانی استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند این بیماری و وابستگی شدید خودشان را ترک کنند.

افرادی که وارد جلسه‌های درمانی می‌شوند، تلفن‌های همراه خودشان را به این مرکز تحویل می‌دهند و در مدت زمان‌های محدود به آن دسترسی خواهند داشت. در این جلسه‌ها روش‌هایی معرفی می‌شوند تا کاربران بیشتر با دنیای واقعی و محیط اطراف در ارتباط باشند.

در این جلسه‌ها به بیماران آموزش داده می‌شود تا بتوانند با روش‌های مناسب و بدون خطر، استفاده از تلفن همراه خودشان را کمتر کنند و از به همراه نداشتن آن ترسی نداشته باشند.

دکتر واترمن (Waterman) که مسئول این جلسه‌های درمانی است می‌گوید این بیماری زمانی خطرناک می‌شود که تلفن‌های همراه در تمام فعالیت‌های روزانه‌ی افراد نقش پیدا کنند. او می‌گوید که بهتر است کاربران در طول روز برای مدتی از تلفن‌های همراه خودشان فاصله بگیرند و تمرکز خودشان را روی کاری که انجام می‌دهند قرار دهند.

در این مرکز درمانی، منطقه‌هایی به وجود آمده که افراد در آن‌ها حق ندارند از تلفن‌های همراه استفاده کنند. همچنین برنامه‌ای روی گوشی‌های مختلف نصب می‌شود تا میزان استفاده از آن‌ها در طول روز را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: Morning Side Recovery

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه