مشخصات سخت افزاری ایکس‌باکس اسکورپیو منتشر شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود سایت یوروگیمر روز گذشته اطلاعات سخت افزاری ایکس‌باکس اسکورپیو را منتشر کرد. این سایت اعلام کرد که اوایل هفته‌ی گذشته تیم Digital Foundry به مرکز اصلی مایکروسافت دعوت شدند تا ایکس‌باکس اسکورپیو را از نزدیک ببینند و با مشخصات سخت افزاری آن آشنا شوند.

در ادامه می‌توانید مشخصات سخت افزاری ایکس‌باکس اسکورپیو را ببینید. کنسولی که قوی‌ترین کنسول بازی دنیا در حال حاضر به حساب می‌آید.

پردازنده: هشت هسته‌ی X86 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز

پردازنده‌ گرافیکی: ۴۰ واحد پردازشی شخصی‌سازی شده با فرکانس ۱۱۷۲ مگاهرتز

رم: ۱۲ گیگابایت GDDR5

پهنای باند: ۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه

هارد: ۱ ترابایت

درایو نوری: ۴K UHD Blu-Ray

xbox_scorpio_close_up_1920.0

کنسول اسکورپیو به مدل شخصی‌سازی شده پردازنده‌ی Jaguar  شرکت AMD مجهز شده که قبلا هم روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو هم استفاده شده بود. البته فرکانس این پردازنده بالاتر رفته و به ۲.۳ گیگاهرتز رسیده است. فرکانس پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو ۲.۱ گیگاهرتز و ایکس‌باکس وان هم ۱.۷۵ گیگاهرتز بود. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که پردازنده‌ی اسکورپیو ۴ مگابایت کش L2 دارد.

پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول براساس تراشه‌ی Polaris ساخته شده و از ۴۰ واحد پردازشی پشتیبانی می‌کند. این مقدار روی پلی‌استیشن ۴ پرو ۳۶ واحد پردازشی است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی اسکورپیو ۱۱۷۲ مگاهرتز است که این مقدار روی پلی‌استیشن ۴ پرو تنها ۹۱۱ مگاهرتز است. براساس اطلاعات منتشر شده این موضوع باعث می‌شود که اسکورپیو ۴۳ درصد قدرت پردازشی بیشتری داشته باشد.

میزان پهنای باند ایکس‌باکس اسکورپیو به ۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه رسیده است که این موضوع با استفاده از ۱۲ گیگابایت رم GDDR5 امکان‌پذیر شده است. از این میزان رم ۸ گیگابایت آن در اختیار بازی‌ها قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید که تنها ۵ گیگابایت رم کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو به اجرای بازی‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

Xbox-Scorpio-Shot-04

سیستم خنک کننده‌ی این کنسول هم در نوع خودش بسیار جالب توجه است. براساس اطلاعات منتشر شده سیستم خنک کننده‌ی ایکس‌باکس اسکورپیو چیزی شبیه به سیستم خنک کننده‌ی کارت‌ّهای گرافیکی GTX 1080 و ۱۰۸۰Ti خواهد بود. این موضوع باعث شده که دیگر یک دریچه‌ خروجی هوا در بالای کنسول قرار نداشته باشد و گرما از پشت کنسول خارج شود.

مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که تمام بازی‌ّای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ که روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شوند، با قدرت اسکورپیو بهتر خواهند شد.

به حتمال زیاد در نمایشگاه E3 امسال اطلاعات بیشتری از این کنسول، نام اصلی آن، قیمت و تاریخ عرضه منتشر خواهد شد. در ادامه بد نیست به جدول زیر هم نگاهی بیاندازید. این جدول به مقایسه مشخصات سخت افزاری ایکس‌باکس اسکورپیو با پلی‌استیشن ۴ پرو می‌پردازد:

Xbox-Scorpio-1

منبع: VG247

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    روی کاغذ که یه غول به تمام معناست ! در ضمن کی گفته ایکس باکس بازی های انحصاری کمی داره ؟!

  2. Avatar امیر

    این همه قدرت ولی دریغ از یک بازی خوب!

  3. Avatar محسن

    از نظر سخت افزاری رو کاغذ که از پی اس ۴ پرو بهتره اما اگه در عمل هم بهتر باشه باز هم برگ برنده سونی سخت افزار نیست.
    بازی های انحصاریشه

  4. Avatar Unknown

    از کینکت جدید خبری نیس ؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه