معرفی بازی نوروزی: Hellblade: Senua’s Sacrifice (روز ۱۲ فروردین)

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
معرفی بازی نوروزی: Hellblade Senua's Sacrifice

تعطیلات حدودا تمام شده است و اگر رژیمی که ما برای‌تان تنظیم کرده بودیم را دنبال کرده باشید، احتمالا حسابی خوش به‌حال‌تان شده است. می‌خواهیم یک روز مانده به پایان تعطیلات، با یک بازی تمام خوشی‌های این چند روز را نابود کنیم. پس از این همه بازی بزرگ، بد نیست به سراغ یک بازی مستقل برویم؛ یک بازی که تمام کردن آن بیش از چند ساعت از شما وقت نمی‌گیرد، ولی روزها و ماه‌ها ذهن‌تان را درگیر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم امروز را به بازی کردن Hellblade: Senua’s Sacrifice بگذرانید.

قصه‌ی Hellblade در زمان وایکینگ‌ها و در سرزمین نورس اتفاق می‌افتد.

صحبت درباره‌ی Hellblade، بدون این از قصه و شخصیت شگفت‌انگیز آن صحبت کرد، کمی کار را برای ما سخت می‌کند، ولی به شما می‌گوییم که با یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های صنعت بازی طرف هستید؛ یک بازی که همه چیز آن، از قصه‌اش تا روند بازی و مکانیک‌های آن، استعاری است و به موضوع‌های مختلف امروزی ارجاع دارد.

قصه‌ی Hellblade در زمان وایکینگ‌ها و در سرزمین نورس اتفاق می‌افتد. در طول بازی کنترل شخصیتی به اسم «سنوئا» (Senua) را به دست می‌گیرید؛ شخصیتی که عشق خود را از دست داده و به دنبال روح او، به جهنم سفر می‌کند. با تمام این اوصاف، قصه‌ی Hellblade بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست؛ شاید در ظاهر با یک قصه‌ی معمولی و ماورایی در نورس باستان طرف باشیم، اما کمی بیشتر که به بازی نگاه می‌کنیم، به لایه‌های عمیق‌تر آن پی می‌بریم.

بازی روند عجیب و غریبی ندارد، ولی همان چند مکانیک ساده‌ای هم که در آن قرار داده شده، هدف خاصی دارند.

بازی روند عجیب و غریبی ندارد، ولی همان چند مکانیک ساده‌ای هم که در آن قرار داده شده، هدف خاصی دارند. بازی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:‌ در یک بخش در محیط گشت و گذار می‌کنید و سعی می‌کنید معما حل کنید، در بخش دیگری با هیولاهای مختلف مبارزه می‌کنید. سیستم مبارزه‌ی بازی لذت بخش از آب درآمده، ولی راحت نیست و شما را تحت فشار قرار می‌دهد.

باید حتما Hellblade را تجربه کنید تا از حرفی که می‌خواهد به شما بزند و از حسی که می‌خواهد در شما به وجود بیاورد، سر در بیاورید.

پیشنهاد می‌کنیم یک روز باقی مانده از تعطیلات را Hellblade: Senua’s Sacrifice بازی کنید تا چیزی هم یاد گرفته باشید و در این دوره‌ی تعطیلات، چیزی هم به معلومات‌تان اضافه شده باشد.

نام بازی: Hellblade: Senua’s Sacrifice

تهیه کننده: Ninja Theory

سازنده: Ninja Theory

سبک: اکشن سوم شخص

پلتفرم: PS4، PC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar امیر حاتمی

    آقا امیر حسین سلام، خسته نباشید، مرسی از کارهای خوبت، تقریبا همه رو دنبال میکنم،
    اگه میشه راجبه آداپتور XIM4 صحبت کنید
    من قبلا Gamer بودم الان دوس دارم با کیبورد و موس بازی کنم ، که با این آداپتور میشه. مرسی

    1. آقا دمت گرم.
      ببین این تبدیل‌ها به هیچ وجه نمی‌تونه ماوس و کیبورد رو شبیه‌سازی کنه.
      روش کار کردن این تبدیل‌ها اینطوریه که ورودی ماوس و کیبورد رو‌ می‌گیره و این فرمان‌ها رو تبدیل به فرمان دسته می‌کنه و به خورد کنسول می‌ده. یعنی با ماوس داری کار می‌کنی، در حالی که اصلا شبیه به ماوس عمل نمی‌کنه.
      باید کلی تنظیم کنی که باز هم شبیه به ماوس واقعی نمی‌شه.
      از طرفی، خیالت بابت بازی‌های کنسولی و دسته‌ و اینا راحت باشه. بازی‌های کنسولی با در نظر گرفتن دسته ساخته می‌شن. یعنی برای مثال نشونه گیری دستینی ۲ یا کال آو دیوتی روی کنسول برای دسته تنظیم شده و کاملا با نسخه‌ی کامپیوتر فرق می‌کنه.
      در نتیجه نه تنها اذیت نمی‌شی، بلکه خیلی حس خوبی هم داری موقع بازی کردن.

  2. Avatar shayan

    سلام آقای میرزایی توی بازی فیفا روی سوییچ از هردسته می شه جداگانه استفاده کرد؟

    1. بله، می‌شه.
      ولی چون تعداد کلیدها کمتر می‌شه، یکم عادت کردن می‌خواد.
      در نظر هم داشته باش که نسخه‌ی سوییچ گیم‌پلی و گرافیکش شبیه به نسخه‌های ایکس‌باکس۳۶۰ می‌مونه.
      البته بسیار نسخه‌ی خوبیه.

    2. Avatar پویا

      مگه اینجا انجمنه ؟ زیر موضوع این بازی میایی از فیفا می پرسی ؟ چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا ؟ یکم برای خودتون ارزش قائل بشید.

  3. Avatar suda

    من حدس میزنم پیشنهاد بازی نوروزی امیرحسین برای سیزده فرودین،رفتن به طبیعت و سپردن اکس باکس به آب روونه.انصافا اکس باکس حقش معرفی یه بازی بود دیگه.

  4. Avatar پویا

    من این بازی رو دیشب تموم کردم. عالی بود. ولی من آخرش مردم و بازی یه جوره دیگه به اتمام رسید. دیالوگای بازی محشر بود. صدا گزاری-انتخاب کاراکتر-داستان-جزئیات-روتیشن-پارتیکل سیستم-درگیری-سینماتیک بسیار عالی و قوی داره. الان ۳ ساله که من ps4 دارم و این چهارمین بازی بود که خریدم. یه جوری بازی پلیر رو درگیر خودش میکنه. بعضی جاها حتی من ۲ ساعت میگشتم تو بازی که یک در باز بشه که این رو از پاین بودن IQ خودم میدونم…. ها ها. شاهکاره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه