معرفی بازی نوروزی: Yakuza 0 (روز ۵ فروردین)

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
معرفی بازی نوروزی: Yakuza 0

در روز دوم تعطیلات به شما بازی کردن «پرسونا ۵» را پیشنهاد کردیم، یک بازی که شاید قصه و اتفاقات آن در ژاپن امروز روی دهد، ولی ژاپن تمرکز آن نیست. با توجه به اینکه سفر به ژاپن اصلا کار ساده‌ای نیست، مشخصا آن هم برای کسی که می‌خواهد از مملکت ما به ژاپن برود، می‌خواهیم گزینه‌ای دیگر مقابل شما بگذاریم. بازی کردن «یاکوزا زیرو» (Yakuza 0) می‌تواند روشی بسیار خوب برای دیدن ژاپن و فرهنگ عجیب و غریب این سرزمین باشد.

یاکوزا زیرو از آن دسته بازی‌هاست که تعداد زیادی ژانر را در خود جای داده.

سازنده‌های مجموعه بازی‌های یاکوزا، اصرار زیادی روی ساخت محله‌های و شهرهایی پرجزییات در بازی‌شان دارند؛ منظور ما از جزییات بالا هم کیفیت و دقت زیاد در ساخت آن‌ها نیست؛ بالاترین سطح جزییاتی که در یک بازی دیده‌اید را در ذهن خود تصور کنید، حالا آن را چند سطح بالاتر ببرید. اگر بگوییم یک عده بیمار می‌نشینند و مجموعه بازی‌های یاکوزا را می‌سازند، چندان بیراه نگفته‌ایم.

یاکوزا زیرو را به این دلیل پیشنهاد می‌کنیم، چون در دهه‌ی هشتاد میلادی اتفاق می‌افتد و ژاپن دهه‌ی هشتاد، با هر دوره و مکان دیگری تفاوت دارد. احتمالا دیگر بازی‌های یاکوزا را هم تجربه نکرده‌اید و به همین دلیل هم بازی کردن یاکوزا زیرو، بهترین راه ورود شما به این مجموعه است؛ چون قصه‌ای که یاکوزا زیرو تعریف می‌کند قبل از تمام اتفاقات این مجموعه روی می‌دهد.

با این حال، پیشنهاد می‌کنیم قصه‌ی بسیار خوب و پر پیچ و خم یاکوزا را برای مدتی کنار بگذارید و فقط در شهر بازی (که از چند محله‌ی بزرگ تشکیل شده است) گشت و گذار کنید؛ یک مغازه در شهر می‌بینید؟ یک باشگاه مقابل شماست؟ نه تنها می‌توانید وارد آن شوید، بلکه احتمالا می‌توانید کنترل آن مکان را هم به دست بگیرید.

یاکوزا زیرو حسابی ژاپنی است؛ یعنی تا دل‌تان بخواهد پر است از مسخره بازی‌های ژاپنی.

یاکوزا زیرو از آن دسته بازی‌هاست که تعداد زیادی ژانر را در خود جای داده. از کنترل یک باشگاه گرفته تا کشتی گرفتن، شکار، انجام بازی‌های آرکید و حتی رقصیدن، هر کدام سیستم‌ها و مکانیک‌های خودشان را دارند و جدا از بازی اصلی طراحی شده‌اند.

بگذارید این هشدار را به شما بدهیم که یاکوزا زیرو حسابی ژاپنی است؛ یعنی تا دل‌تان بخواهد پر است از مسخره بازی‌های ژاپنی و شوخی‌هایی که ممکن است که به مذاق شما خوش نیاید. در نتیجه با در نظر گرفتن این موضوع به سمت یاکوزا زیرو بروید.

با این حال اگر به یاکوزا زیرو زمان بدهید تا همه چیزش را به شما نشان دهد، با داستانی درگیر کننده، روند بازی لذت بخش و بسته‌ای کامل مواجه می‌شوید که در همه حال می‌تواند سرگرم‌تان کند.

نام بازی: Yakuza 0

تهیه کننده: Sega

سازنده: Sega

سبک: اکشن ماجرایی

پلتفرم: PS4

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar عبداله رضازاده

    یه سوال داشتم، در صورتی که از گیفت کارت آمریکا بخوام استفاده کنم آیا باید حتما کنسول با ریجن ۱ تهیه کنم؟

    1. نه. کشور اکانت شما باید امریکا باشه.
      می‌تونین چند تا اکانت روی کنسول داشته باشین، یکی اروپا، یکی امریکا، یکی امارات. محدودیتی وجود نداره.
      اصلا ربطی به خود کنسول نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه