معرفی فیلم نوروزی: نیرو برمی‌خیزد (The Force Awakens)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از بهترین اتفاق‌هایی که می‌توانست در آخرین روز از تعطیلات نوروز ۹۵ بیافتد، این بود که با کیفیت‌ترین نسخه‌ی یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال، درست یکی دو روز پیش از اولین جمعه‌ی سال جدید برای دانلود عرضه بشود. به‌همین خاطر هم می‌توانید اولین جمعه‌ی سال ۹۵ را با دیدن یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های چند سال گذشته، سپری کنید. درباره‌ی هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) یا همان «نیرو برمی‌خیزد» (The Force Awakens) سخن می‌گوییم. از روز چهارشنبه، نسخه‌ی باکیفیت فیلم عرضه شده است تا بالاخره بعد از مدت‌های بتوانید این اپرای فضایی درست و درمان را با کیفیت خیلی خوب تجربه کنید.

حتما بهتر از ما می‌دانید که ماجرای رونمایی از قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به بیش از یک سال قبل برمی‌گردد. همه منتظر بودند تا ببینند این مجموعه‌ی محبوب چگونه در سینمای مدرن این روزها راه‌اش را ادامه میدهد. برخلاف شش قسمت گذشته که کارگردانی‌شان بر عهده‌ی «جورج لوکاس» کبیر بوده؛ این بار «جی.جی. آبرامز»، تهیه‌کننده و کارگردان نام‌آشنای هالیوودی پروژه‌ی ساخت فیلم را برعهده گرفت تا انتظارها از آن به بالاترین سطح ممکن برسد. البته که انتظارها نتیجه هم داد و فیلم در بدو ورودش به سالن‌های سینما توفانی برپا کرد و موفق شد نیم دو جین رکورد مختلف فروش را به‌نام خودش ثبت کند.

فیلم در یکی دو هفته‌ی ابتدایی اکران‌اش موفق شد به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس آفیس شناخته بشود. نیرو برمی‌خیزد رکورد سریع‌ترین فروش تا مرز یک میلیارد دلار را هم به‌نام خودش ثبت کرده است. در حال حاضر نیرو برمی‌خیزد با فروشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون دلار در رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته است. تنها دو فیلم در طول تاریخ سینما بیش‌تر از نیرو برمی‌خیزد فروخته‌اند. یکی فیلم سینمایی «آواتار» که موفق شده ۲ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار بفروشد و دیگری هم «تایتانیک» که مجموع فروش‌اش به ۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون دلار می‌رسد.

ReyStarWars

آبرامز برای ساخت جدیدترین اپرای فضایی‌اش از هنرپیشه‌های جدید در کنار بازیگران قدیمی و کهنه‌کار استفاده کرده است تا فروش فیلم‌اش را چند برابر کند. هنرپیشه‌هایی مثل «جان بویگا»، «دیسی ریدلی»، «آدام درایور»، «اسکار آیزاک»، «اندی سرکیس»، «دامنل گیلسون»، «مکس فون سیدو»، «هریسون فورد»، «کری فیشر»، «مارک همیل»، «آنتونی دنیلز»، «پتر مایو» و«کنی بیکر». ماجراهای نیرو برمی‌خیزد هم به ۳۰ سال بعد از اتفاقات «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» برمی‌گردد که سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان است. البته بازگشت جدای که در سال ۱۹۸۳ توسط جورج لوکاس ساخته شد، در بازه‌ی زمانی فیلم‌های جنگ ستارگان، ششمین فیلم به‌شمار می‌رود؛ اما به‌خاطر زمان بندی پیچیده‌ی لوکاس که برای شش قسمت اول فیلم‌اش درنظر گرفته بود، پیش از اپیزودهای اول، دوم و سوم اکران شد. از جمله مواردی که به هرچه جذاب‌تر شدن فیلم جدید کمک کرده‌اند، حضور هنرپیشه‌های قدیمی مجموعه مثل مارک همیل، هریسون فورد و کری فیشر است که حتی در سه‌گانه‌ی دوم فیلم حضور نداشتند.

در مجموع اگر می‌خواهید بخشی از تعطیلات نوروزی‌تان را با یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ میلادی سپری کنید، نیرو برمی‌خیزد می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجودتان باشد.

قبل از دیدن نیرو برمی‌خیزد توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar سراج

    به نظرمیرسذ سینمابیش ازبنجاه سال سابقه وخذمت ذاشته باشذ وسرمایه گذاری روی فیلم جنگ ستارگان ارزش زیاذی ذارذ این فیلم بافروش زیاذ خوذ سرمایه زیاذی برای سازنذگان ان به ارمغان اورذ

  2. Avatar siavash

    واقعا فیلم میتونه جز سه فیلم خوب جنگ ستارگان قرار بگیره به نظرم همه جوره طرفدارانو راضی میکنه و جای حرفی باقی نمیگذاره ثانیه به ثانیه فیل به نظرم جذاب ساخته شده و خصوصا وفاداری سازندگان به نسخه ای قبلی نیز قابل ستایشه با دیدن لوک اسکار واکر در انتهای فیلم بی صبرانه از لحظه ی پایان تا قسمت بعدی میشه لحظه شماری کرد اما به نظرم فیلم به یک شخصیت منفی منفور تر و ترسناک تری نیاز داشت و واقعا جای خالی شخصیتی مثل دارث ویدر حس میشد به نظرم یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی سینما بعد از جوکر میتونه دارث ویدر لقب بگیره امیدوارم داستان در ادامه بتونه بهتر پیش بره در ضمن حضور ستارگان قبلی چون هریسون فورد در فیلم واقعا برای بیندگان و طرفداران جذابه همچنین دیدن پرنس لیا بعد از چند سال :))
    در ضمن به دوستانی هم که اینجا نظر دادن بگم که جنگ ستارگان بیننده های خاص داره و فیلم عامی نیست که شما یهو بری دانلود کنی ببینی و انتظار داشته باشی خوشت بیاد ژانر فیلم کاملا تخیلیه و هرکسی نمیپسنده

  3. Avatar اپدیت

    با سلام
    من اصلا ازاین فیلم خوشم نیومد حتی در حد یک فیلم درجه دو هم نبود

  4. Avatar امید

    مورد انتظارترین و پرفرروش ترین و در عین حال مسخره ترین فیلم سال. یعنی دقیقا برای گروه سنی الف مناسبه.
    اگه از طرفدارهای این مجموعه هسستید که هیچ ببینید و لذت ببرید و گرنه اون یک گیگ دو گیگی که میخواین این فیلم رو باهاش دانلود کنید
    رو بدید مهموناتون دم عیدی تو تلگرام پیام رد و بدل کنن که اول سالی یه دعای خیری هم نصیبتون بشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه