معرفی UsBidi، شارژری هوشمند و کارآمد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زندگی امروزه‌ی همه‌ی ما با دستگاه‌های الکترونیکی گره خورده؛ بیش‌تر از همه هم با گوشی‌های تلفن همراه خصوصا از نوع هوشمندش. البته شارژ این دستگاه‌ها پیوسته تمام می‌شود و باید دوباره آن‌ها را به منبع برق وصل کنیم.

شارژرهای موبایل، قطعه‌های استانداردی هستند که ویژه‌ی هر دستگاه ساخته می‌شوند. کار با آن‌ها بسیار ساده است: یک سر آن را به برق یا خروجی USB کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل می‌کنید و سر دیگر را به ورودی مشخص گوشی. دغدغه‌ی جدا کردن گوشی از شارژ وقتی که کاملا پر شد، گره خوردن سیم شارژرها و بریده شدن روکش‌های پلاستیکی آن‌ها همیشه آزاردهنده بوده است.

پس حالا که گوشی‌های هوشمند این قدر در زندگی ما پررنگ هستند، چرا شارژرهای هوشمند نداشته باشیم؟

UsBidi اولین شارژر هوشمندی است که طراحی شده و به‌تازگی کمپینی برای آن در کیک‌استارتر به راه افتاده است.

از ویژگی‌های UsBidi این است که وقتی شارژ دستگاه کامل و اشباع شد، خود به خود عملیات شارژ کردن را متوقف می‌کند. وقتی دستگاه بیش از اندازه به شارژ متصل باشد، باتری به طور مداوم شروع به خالی و پر شدن می‌کند و این کار عمر باتری دستگاه را کاهش می‌دهد.

UsBidi یک چراغ LED توکار هم دارد که وضعیت شارژ دستگاه را نشان می‌دهد.

به علاوه، سازندگان‌اش ادعا کرده‌اند که قابلیت شارژ به دو حالت «معمولی» و با «سرعت دو برابر» را هم دارد. به این ترتیب که با انتخاب حالت «سرعت دو برابر» برنامه‌ی همسان‌سازی اطلاعات متوقف شده، در نتیجه سرعت شارژ افزایش پیدا می‌کند.

شارژر UsBidi در مقایسه با نمونه‌های موجود، کابل مقاوم‌تری دارد و در یک سر آن آهنربای کوچکی تعبیه شده که وقتی به گوشی متصل نیست، بتوان آن را به جایی وصل کرد تا رها نباشد. البته این اولین شارژر هوشمند با این قابلیت‌ها است و شاید در آینده شاهد ترفند‌های جالب‌تری از این قطعات کوچک باشیم.

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Ali Reza

    میخوام ازینا ‌????

  2. Avatar Mohammad3861

    خدا کنه تو دیجی کالا هم بیارنش ?

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه