کنفرانس اپل: آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس معرفی شدند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

سرانجام آی‌فون ۶s‌ و آی‌فون ۶s پلاس رونمایی شدند. پرچم‌دارهای جدید شرکت اپل که تا یک سال آینده خبرهای بسیار زیادی درباره آن‌ها منتشر خواهد شد. این گوشی‌ها با ویژگی‌های جدیدی معرفی شدند که مهم‌ترین آن‌ها لمس سه‌بعدی (۳D Touch) است. قابلیت لمس سه‌بعدی باعث می‌شود که صفحه نمایش بتواند سه حالت فشار مختلف را تشخیص دهد. با این قابلیت می‌توانید به منوهای آی‌فون به شکل جدیدتری دسترسی پیدا کنید و حتی می‌توانید برای برنامه‌ها میان‌بر درست کنید.

2

گوشی آی‌فون ۶s به شکل آی‌فون ۶ طراحی شده و یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی دارد. اما اپل آن‌را در رنگ رزگلد هم راهی بازار می‌کند. رنگ رزگلد در زیر نور آفتاب تغییر می‌کند و از دور به رنگ صورتی هم شبیه می‌شود. آیفون‌های جدید در چهار رنگ طلایی، خاکستری، نقره‌ای و رزگلد و در اندازه‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی عرضه خواهند شد. همچنین برای ساخت آن‌ها از چند متریال جدید استفاده شده است. از جمله این متریال‌ها می‌توان به آلومینیوم ۷۰۰۰ اشاره کرد. برای صفحه نمایش آن هم از یک شیشه جدید استفاده شده که اپل از آن قبلا در ساخت ساعت اپل واچ استفاده کرده بود.

3

قابلیت لمس سه‌بعدی دو ویژگی جدید به نام‌های Peek و Pop دارد. با قابلیت Peek می‌توانید روی آیکون‌های مختلف تپ کنید و به برخی ویژگی‌های آن برنامه دسترسی پیدا کنید. به طور مثال می‌توانید روی آیکون دوربین تپ کنید و از بین گزینه‌های به نمایش درآمده، گزینه عکس‌برداری سلفی را انتخاب کنید. همچنین با تپ کردن روی آیکون فیسبوک می‌توانید به گزینه‌هایی مانند آپدیت کردن وضعیت، عکس گرفتن و یا جستجو دسترسی داشته باشید.

5

اپل روی این گوشی از چیپ‌ست ۶۴ بیتی A9 استفاده کرده، اما اطلاعات بیشتری از آن را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. تنها به این موضوع اشاره شده که GPU این چیپ‌ست ۹۰ درصد سریع‌تر از سایر چیپ‌ست‌های قبلی است. همچنین CPU قرار گرفته در این چیپ‌ست هم ۷۰ درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی کار می‌کند.
برای این گوشی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت استفاده شده است. از زمان معرفی آیفون ۴s که اپل کیفیت دوربین را افزایش داد، این اولین‌باری است که کیفیت دوربین یک آیفون جدید افزایش پیدا می‌کند. این دوربین می‌تواند با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کند و همچنین از فوکووس خودکار بهتری پشتیبانی می‌کند. دوربین جلو هم با تغییراتی همراه بوده است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در این قسمت قرار دارد که می‌تواند تصاویر شفاف‌تری برای کاربران تهیه کند. اپل از ویژگی جدیدی برای دوربین این گوشی رونمایی کرد. این ویژگی جدید Live Photos نام دارد و در زمانی که کاربر در حال عکس‌برداری است، یک فیلم کوتاه هم تهیه می‌کند. کاربران می‌توانند این ویژگی را فعال کنند تا در کنار عکس گرفتن یک فیلم ۱.۵ ثانیه‌ای هم از صحنه داشته باشند.

4

از دیگر ویژگی‌هایی که همراه با iOS 9 به آیفون ۶s اضافه می‌شود، عکس‌های پس‌زمینه به شکل انیمیشن است. آیفون ۶s در زمان اتصال به شبکه‌های وای-فای و LTE سرعت بیشتری را برای کاربران به همراه می‌آورد. اپل گفته که کاربران با دوبرابر سرعت بیشتر روی این گوشی مواجه می‌شوند. همچنین مشخص شده که ویژگی Touch ID هم با بهبودهایی همراه بوده، اما اپل اطلاعات بیشتری را در این‌بار منتشر نکرده است.
آی‌فون جدید با قیمت ۱۹۹ دلار با قرارداد دوساله به فروش خواهد رسید. همچنان مدل ۱۶ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده و در کنار آن مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی هم عرضه می‌شوند. مدل‌های دیگر با قیمت‌های ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار با قرار داد دوساله در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این گوشی از تاریخ ۲۱ شهریور برای پیش فروش آماده می‌شود و در تاریخ ۳ مهر راهی بازار خواهد شد.

در ادامه می‌توانید سایر تصاویر منتشر شده از این کنفرانس خبری را مشاهده کنید:

5

4 6 7 8 2 3 6

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۷ دیدگاه
  1. Avatar mohammadjavad

    مفید واقعا شد

  2. Avatar mohammadjavad

    اطلعات خوبی بود مرسی

  3. Avatar وبولار

    ممنون از اطلاعات مفید وب سایتتون

  4. Avatar پیچ و مهره

    خیلی هم عاللییییییی…

  5. Avatar مهدی چشم براه

    با درود. پس چرا قیمت جهانی این گوشی با قیمت های داخل کشور این همه تفاوت داره؟؟؟؟؟

  6. Avatar طراحی سایت

    ممنون بابت به اشتراک گزاری این مقاله ، بی صبرانه منتظر حضور این محصول بی نقص در دیجی کالا هستیم !

  7. Avatar پریسا

    اقا یا خانم اس چطوری قیمتو حساب کردید شد هفت میلیون.کلا ۶۹۹ دلاره که با دلار۳۵۰۰ میشه۲۴۴۶۵۰۰

  8. Avatar پریسا

    سلام میشه بگید چطور میشه واسه پیش فروش ایفون ۶ اس ثبت نام کرد.

  9. Avatar حافظ

    در ضمن دوستان اون قیمت ۱۹۹ دلار برای نوع قراردادی هست !

  10. Avatar حافظ

    اینا عالی هستن . کاربرد فورس تاچ خیلی بیشتر از این حرفاس مطمعن باشین .

  11. Avatar حسین

    خیلی هم عاللییییییی… :)))
    ممنونم از سایته خوبتون : *

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه