آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چهار روز پیش در دیجی‌کالا مگ خبری منتشر کردیم و از احتمال اجرایی شدن ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های بازار خبر دادیم. از دیروز ظهر این ماجرا ابعاد جدیدی به خود گرفت. چند فروشگاه محصولات اپل در تهران پلمپ شده‌اند و بسیاری از فروشندگان از فروش آیفون به خریداران امتناع می‌کنند.

چند روز پیش عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق گفته بود که اگر شرکت اپل تا روز اجرای طرح رجیستری، به ثبت نمایندگی رسمی در ایران اقدام نکند، قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند از بازار جمع‌آوری خواهند شد و به‌هیچ‌عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت. او پیش از این هم به احتمال اجرایی شدن این موضوع از اوایل مرداد خبر داده‌ بود. او در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات طرح رجیستری و تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. از دیروز شاهد هستیم که در راستای همین ماجرا، چند مرکز فروش محصولات اپل و چند مغازه در ایران پلمپ شده‌اند.

تا این لحظه مشخص شده که فروشگاه‌های عمده‌ای که پلمپ شده‌اند در دو مرکز خرید چارسو و بازار موبایل واقع هستند و به وابسته به دو شرکت عمده‌ی واردکننده‌ بوده‌اند.

تحت تاثیر این شوک، عمده‌ی فروشندگان محصولات اپل از فروش آیفون به خریداران امتناع می‌کنند. اتفاقات چند روز اخیر سوال‌های بی‌شماری را در ذهن ما ایجاد می‌کند؛ آیا این موضوع موقتی است و به‌زودی ختم به خیر می‌شود یا ماجرای خرید آیفون و دیگر محصولات اپل به کابوسی برای طرفداران این برند مبدل خواهد شد؟ آیا این بحران درنهایت به نفع مصرف‌کننده‌ی نهایی خواهد بود؟ آیا رقبای اصلی اپل در ایران از این موضوع منتفع خواهند شد؟ شما چه فکر می‌کنید؟

بروزرسانی [۹۵/۵/۲]: آیفون همچنان در کما؛ آیا طرح رجیستری اجرایی شده؟

     ‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۱ دیدگاه
  1. Avatar محمد حسن مهرابی

    این اتفاق یک نکته بسیار مثبت داشت که همان برچیده شدن بساط آیفون از بازار داخلی است

    مرسی از دولت تدبیر و امید که بالاخره پرونده این برند خودخواه و سودجو را بست

    آخه کدوم شرکتی در دنیا ۲۰۰ دلار بابت ۳۲ گیگابایت ظرفیت اضافه محصولش میگیره؟؟؟؟؟ یک لحظه فکر کنید واقعا چرا باید آیفون ۶۴ گیگ از ۳۲ گیگااینقدر گرون تر باشه؟؟؟؟

    فقط یک دلیل وجود داره و اونم اینکه پول من و شمای جهان سومی بره تو شکم آمریکایی ها

    بالاخره برند آیفون و اپل از ایران جمع میشه و بنده بسیار خوشحال هستم

  2. Avatar سناتور

    متاسفانه اینکار باعث افزایش قیمت این گوشی میشه

  3. Avatar سناتور

    حتما چند روز دیگه قیمت گوشی های اپل چند برابر میشه…

  4. Avatar ارمان

    سلام به همه دوستان با این کار خیلی از فروشنده ها گوشی ها رو نگه میدارند بعد با قیمت ممضاعف می‌فروشند.بعدش قاچاق و دلال گوشیهای اپل زیاد میشه.حیف برندی که تو ایران این همه طرفدار داره یه نمایندگی رسمی نداشته باشه.در کل بایدیه فکر اساسی کنند نه بهترین برند گوشی از دور خارج نشه نه فروشندگان ضرر کنند نه مردم از گوشی محروم باشند

  5. Avatar apple support

    اخه این چه حرفیه میزنن اگه اپل میتونست نمایندگی بگیره تو ایران که از اول این کار رو میکرد
    قانون تجارت امریکا اجازه این کار رو به کمپانی اپل نداده که نمایندگی رسمی داشته باشه تو ایران
    خود کارمندان اپل بارها گفتند که ما از کاربران ایرانی حمایت میکنیم ما با این امر مخالیم که چرا نباید در ایران نمایندگی داشته باشیم اما قانون امریکا ما را از این امر جلوگیری میکند

    در هر حال این کار یعنی طرح ریجستری با اعمال فشار بر روی واردکنندگان کالای اپل بسیار کار نادرستی است و شکست میخورد

  6. Avatar رامین

    وقتی یه شرکت آمریکایی تا میخواد اینجا نمایندگی باز کنه فوری بحث نفوذ پیش میاد، خب معلومه مشکل از خودمونه نه از اپل یا جای دیگه.

  7. Avatar بهروز

    نصف درامد اپل از فروش گوشی تو ایرانه اونوقت مارو ادم حساب نمیکنه من عاشق محصولات اپلم اما اگه نمایندگی نزنه نمیمیریم که نمیخریم وسلام

  8. Avatar نادر ثقفی

    این کار فقط یه کاسبی جدید ایجاد میکنه
    با پارتی کد رجیستری خرید و فروش میشه مثلا ۲ میلیون تومن
    قیمت آیفون هم میشه ۵ میلیون
    همین
    الان که واردات ماشین بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع هست اینهمه ماشین ۸ سیلندر با حجم ۵ تا ۶ هزار از کجا میاد و پلاک میشه ؟ آیفون هم میشه همین

  9. Avatar Mahbld

    اینکار باعث میشه اپل مجبور به گذاشتن نمایندگی توی کشور بشه و شما باقیمت کمتر و ضمانت گوشی رو بگیرین.شما دارید بدون ضمانت سه ملیون پول گوشی رو میدیدکلی از این پول هم میره توی جیب قاچاقچی.ببینید قیمت گیفت کارد چقدر زیاده.قیمت لوازم اپل چقدره.یکم باید تحمل کنین الکی گیر ندید به دولت.

  10. Avatar کاترین

    اپل دار های گرامی!!!!!!!!!!! بازم پز بدین با گوشی های قاچاقتون
    خدارو شکر که هیچ وقت نخریدم بخاطر اسمش. (چون بقیه قابلیت هاش توی تحریمه و بزودی هم بعلت عدم رجیستری/همگام سازی از کار خواهد افتاد)
    الهی شکر که این کشور قانون مستحکمی داره و الا همین جور به قاچاق ادامه میدادن.

    1. Avatar JIM

      خندیدم کلی به این چیزایی که گفتی…

      1. Avatar سعید هاشمی

        بنظرم راست میگه، خنده نداره. اقتصاد خودمون خرابه، اون وقت داریم گردن کمپانی اپل و آمریکا رو کلفت می کنیم.

  11. Avatar احسان

    متاسفم. واقعا متاسفم که توی این کشور واسه پول چه اتفاقاتی که نمی افته!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه