چگونه یک آیفون یا آیپد گمشده‌ را پیدا کنیم؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گم شدن گوشی موبایل‌تان موضوع خوشایندی نیست. فرقی هم نمی‌کند گوشی‌تان یک گوشی معمولی یا یک اسمارت‌فون گران‌قیمت باشد؛ دستگاه‌تان مطمئنا پر از اطلاعات مختلف و شخصی است؛ اطلاعاتی که نمی‌خواهید به دست دیگران بیافتد. در نتیجه اگر گوشی‌تان گم یا ربوده شود، بهتر است به دنبال‌اش بگردید.

راه‌های مختلفی برای پیدا کردن دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS وجود دارد. در ادامه می‌توانید سه راهکار مختلف برای پیدا کردن دستگاه اپلی‌تان را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

LostIphone1

Find My iPhone

اولین راهی که به ذهن می‌آید، استفاده از قابلیت خود آیفون است. استفاده از قابلیت Find My iPhone هم کاری ندارد. تنها کافی است وارد Settings شوید و پس از آن از منوی Privacy و Location Services گزینه‌ی خاموش و روشن کردن Find My iPhone را پیدا کنید.

تنها کافی است این تنظیم روی گوشی‌تان روشن باشد. نگران هم نباشید، کسی نمی‌تواند آن را خاموش کند؛ مگر اینکه به اپل آی‌دی و رمز شما دسترسی داشته باشد.

برای اینکه دستگاه گمشده‌تان را پیدا کنید، راه زیر را دنبال کنید:

به iCloud.com/find بروید. اینکه از چه مرورگر و دستگاهی هم استفاده می‌کنید اهمیتی ندارد. با اپل آی‌دی خود وارد شوید. کلید Find My iPhone را بزنید و دستگاه‌تان را انتخاب کنید. اگر دستگاه‌تان به اینترنت وصل باشد،‌ روی نقشه نشان داده می‌شود. اگر آفلاین باشد، می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که با وصل شدن دستگاه‌تان به اینترنت، برای‌تان ایمیلی بیاید.

‌‌‌‌‌‌‌

LostIphone2

Device Locator

یک اپ کارآمد برای پیدا کردن آیفون، Device Locator است. با استفاده از این اپ که ۴ دلار قیمت دارد، می‌توانید کاری کنید گوشی‌تان آژیر بکشد یا از کسی که گوشی دست‌اش است عکس بگیرد.

برای استفاده از این اپ، راه زیر را دنبال کنید:

در اپ استور Device Locator را جستجو کنید و آن را بخرید. به وب‌سایت Device-locator.com بروید و در آن ثبت نام کنید. سپس تنظیمات لازم را روی گوشی‌تان و در نرم‌افزار انجام دهید.

اگر دستگاه‌تان گم شد، به وب‌سایت Device-locator.com بروید و به حساب کاربری‌تان وارد شوید. سپس می‌توانید از دور دستگاه‌تان را قفل کنید. این وب‌سایت هم‌چنین اطلاعاتی از مکان‌های قبلی گوشی‌تان به شما می‌دهد، در نتیجه پیدا کردن‌اش ساده‌تر می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌LostIphone3

FollowMee GPS Location Tracker

اپ GPS Location Tracker هم ۴ دلار است. استفاده از این اپ از دو راهکار دیگر کمی پیچیده‌تر است. این اپ با استفاده از قابلیت GPS دستگاه‌تان، منطقه‌ی دقیق‌اش را پیگیری می‌کند. تمام اطلاعات هم روی سرور این نرم‌افزار آپلود می‌شوند. این اپ هم‌چنین تا هفت روز تمام موقعیت‌هایی که دستگاه در آن حرکت کرده را ذخیره می‌کند.  می‌توان حتی از اطلاعات یک فایل خروجی هم گرفت و آن را به افراد دیگر داد.

استفاده از این اپ هم مثل دو نرم‌افزار دیگر است:

در اپ‌استور GPS Location Tracker را جستجو کنید. توسط خود اپ ثبت نام کنید و اطلاعات لازم را به آن بدهید. اگر خواستید دستگاه‌تان را پیدا کنید، به وب‌سایت FollowMee.com بروید و توسط اطلاعات‌تان وارد شوید. در نهایت هم با استفاده از نقشه‌ای که این سایت در اختیارتان قرار می‌دهد، گوشی‌تان را پیدا کنید.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Qwerty

    سلام من با مرورگر های اندروید میخوام وارد icloud.com/find بشم ارور میده و میگه your browser is not supported باید چیکار کنم؟

  2. قادر

    سلام من آیپد خودرا گم کردم یعنی دزدی شده است . هرچند با آی کلود میجویم میگوید که آیپد شما خاموش است. آیا دراین صورت هم راهی دارد که بتوان با آن محل فعلی آیپد دزدی شده را شناساسی کرد؟ امید رهنمایی کنید.

  3. hassan

    تشکر میکنم از دیجی کالا وآقای میرزایی
    بنده تست کردم خیلی خوب جواب داد ونشان داد الان گوشی من روی نقشه کجاست البته لازم به توضیح است گوشی باید به اینترنت وصل شده باشه تا پیدا بشه.

  4. محمد

    چرا فقط آیفون؟؟؟

    ویندوز فون هم این امکانو داره
    اندرویدرو نمیدونم چون کار نکردم

    باسه ویندوز فون کافیه برید سایت مایکروسافت و با اکانتی که رو گوشیتون متصل هستید، وصل بشید. تمومه، شما میتونید جای گوشیتونو ببینید، اونو مجبور به زنگ زدن کنید، اونو قفل کنید. در ضمن این کارا باسه یه گوشیه با قیمت خیلی پایین انجام میشه نه گوشیه ۲ ملیونی.

  5. Joseph

    دیجی جان اخرین آپدیت نرم افزار Device Locator مربوط به تاریخ Dec 24, 2013 هست !!! با توجه به این تاریخ ایا این نرم افزار روی ios 9.1 بخوبی کار میکنه؟
    امکان فرستادن عکس کسی که دستگاه مارو پیدا و یا سرقت کرده باعث شده که به فکر خرید این برنامه باشم.
    لطفا اگه نرم افزار مشابه دیگری را می شناسید که عکس طرف را واسمون میفرسته معرفی کنید
    با تشکر

  6. arman

    خوب بود
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه