آیفون SE در دیجی‌کالا موجود شد؛ کی بخریم؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

گوشی آیفون SE، جدیدترین مدل از آیفون‌های شرکت اپل در دو مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا موجود شد.

در روز دوم فروردین ماه، اپل رسما از محصول جدیدش در خانواده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند، رونمایی کرد. آیفون SE فصل جدید گوشی‌های هوشمند اپل است که از نظر سخت‌افزاری در سطح بالا و قابل قبولی قرار دارد؛ اما ابعاد و بدنه‌اش به مدل دو سال پیش، یعنی آیفون ۵s برمی‌گردد. حالا آیفونی ۴ اینچی داریم که مشخصات سخت‌افزاری‌اش تقریبا مشابه آیفون ۶s است. این دو ویژگی باعث شده تا کاربرانی که طرفدار محصولات اپل هستند و حتی آن‌هایی که تابحال از محصولات این شرکت استفاده نکرده‌اند حسابی به آیفون SE علاقمند بشوند.

از ظهر روز گذشته این گوشی جدید در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در هر دو مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی‌اش موجود شده است. سوالی که در فاصله‌ی رونمایی تا عرضه‌ی آیفون SE برای اکثر کاربران مطرح شد، قیمت آن‌ در زمان عرضه‌ در کشور بود. هم‌چنین تعداد زیادی از کاربران می‌خواستند بدانند کی می‌تواند بهترین زمان برای تهیه‌ی آیفون SE باشد.

با این‌که فروش جهانی محصول جدید اپل از هفته‌ی گذشته رسما آغاز شده است، تا همین دیروز هیچ سایت و فروشگاهی در ایران اقدام به فروش آیفون SE نکرده بود. اما از دیروز در کنار فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا تعدادی سایت و فروشگاه دیگر هم عرضه‌ی این محصول را آغاز کرده‌اند. این‌که آیفون SE در بازار چه قیمتی دارد، کاملا متاثر از فرهنگ فروش محصولات جدید اپل است که متاسفانه بیش از چند سال می‌شود، در میان فروشنده‌های محصولات مرتبط با تکنولوژی رواج دارد. یعنی مثلا فرقی نمی‌کند آیفون SE ارزان‌ترین گوشی هوشمندی است که در تاریخ اپل ساخته شده؛ و نرخ ارز در یکی دو ماه گذشته تقریبا ثابت بوده. همین که محصولی جدید از اپل به بازار آمده دلیل قیمت‌های نجومی آن می‌شود. برای همین هم تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش آنلاین برای دو مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی آیفون SE به ترتیب چیزی در حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن و ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت تعیین کرده‌اند.

Apple_iPhone_SE_Intro_Main_1

در این بازار آشفته دیجی‌کالا تصمیم گرفت با ارایه‌ی هر دو مدل گوشی آیفون SE با بهترین و منطقی‌ترین قیمت، حباب به وجود آمده را بشکند. قیمت به مراتب پایین‌تر هر دو گوشی در سایت دیجی‌کالا، بقیه‌ی فروشنده‌ها و سایت‌های اینترنتی را مجبور کرد تا در بازه‌ی زمانی چند ساعته، چندین بار قیمت‌های‌شان را تغییر بدهند و به قیمت پیشنهادی دیجی‌کالا نزدیک‌تر کنند. البته هنوز هم قیمت دیجی‌کالا تقریبا در بازار بی‌رقیب است و هیچ فروشگاهی نتوانسته قیمتی پایین‌تر از آن را پیش روی مشتریان‌اش قرار بدهد.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم قیمت محصولات اپل در روزهای ابتدایی ورودشان به بازار ایران از فرمولی منطقی پیروی نمی‌کند و این صرفا واردکننده‌ها و توزیع کننده های عمده هستند که تصمیم می‌گیرند از هیجان موجود در بازار چطور به نفع خودشان استفاده کنند. این یعنی حتی اگر فروشنده هم بخواهد محصول‌اش را با قیمتی منطقی در اختیار مشتریان‌اش قرار بدهد، اگر واردکننده فرمول را بهم بزند، باز هم نمی‌توان قیمتی منطقی پیشنهاد داد. معمولا در چنین شرایطی چندتایی هم شرکت گارانتی بی‌نام و نشان پیدا می‌شوند که با آوردن نام‌شان روی محصولات، قیمت بالایی که برای آن محصولات درنظر گرفته شده، توجیه می‌شود. این موضوع پیش از این بارها دیده شده است و باعث ایجاد تنش‌های جدی در بازار شده. به‌طور مثال آیفون ۵s با قیمت ۶۵۰ دلاری‌اش، در روز نخست عرضه در ایران، بیش از ۴ میلیون تومان قیمت داشت. آیفون ۶ هم با قیمت ۶۵۰ دلاری‌اش قیمت باورنکردنی ۸ میلیون تومانی داشت. اتفاق مشابهی هم برای آیفون ۶s افتاد.

البته این حباب که حالا با تلاش دیجی‌کالا کوچک‌تر از هر زمان دیگری شده است با ورود تعداد بیش‌تری آیفون SE طی هفته‌ی آینده توسط واردکننده‌های معتبر و همچنین گارانتی معتبر می‌شکند. تعداد بیشتر آیفون SE، بازار را متعادل می‌کند و فروشنده‌های فرصت‌طلب نمی‌توانند صرفا به‌خاطر این‌که خودشان به این محصول دسترسی دارند، اقدام به فروش آیفون SE با قیمت‌های نجومی کنند.

Apple_iPhone_SE_Intro_Main_2

توصیه‌ی ما این است که اگر می‌خواهید جزو اولین نفراتی باشید که به آیفون ۴ اینچی اپل دسترسی داشته باشند، دچار هیجان نشوید و به هر قیمتی تن ندهید. قیمت‌ها را مقایسه کنید و بعد محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. این‌طور می‌توانید مطمئن باشید از علاقه‌تان به محصولات اپل سو استفاده نشده و مبلغ بیش‌تری که پرداخت می‌کنید قرار نیست بخشی از سود کلان فروشنده‌ها در پس بازار پرتنش روزهای نخست عرضه‌ی محصول باشد.

اگر نگاهی به نمودار قیمت محصولات اپل بیاندازید، می‌توانید پیش‌بینی کنید در چه دوره‌ی زمانی، قیمت آیفون SE به ایده‌آل‌ترین فرم خودش می‌رسد. این‌طور که از نمودار قیمتی گوشی‌های آیفون ۵s، ۶ و ۶s برمی‌آید، در فاصله‌ی دو ماه پس از شروع عرضه‌ی این محصولات در ایران، قیمت‌شان به عدد منطقی و باثبات رسیده است. تصور ما بر این است که اولین قیمت ایده‌آل آیفون SE در ایران در اواخر فصل بهار و خرداد ماه پیش روی مشتریان قرار خواهد گرفت. احتمالا در تابستان امسال و همزمان با معرفی آیفون‌های جدید، آیفون SE بیش‌ترین افت قیمت خودش را خواهد داشت و اگر بتوانید تا آن زمان صبر کنید، می‌توانید این گوشی ۴ اینچی را به بهترین قیمت خریداری کنید. در نهایت این شمایید که باید تصمیم بگیرید کدام گزینه، بهترین زمان برای خرید آیفون جدیدتان است.

در نظر داشته باشید تمام تاریخ‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد صرفا پیش‌بینی هستند و هیچ تضمینی برای اجرایی شدن‌شان وجود ندارد. برای خرید هر کدام از دو مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی آیفون SE از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا روی تصاویر زیر کلیک کنید:

Label_Product_1      Label_Product

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    ممنون
    شرمنده برای نظر تندم
    چون ۳ تومن یکم زیاد بود

  2. Avatar ابوالفضل

    درسته الان با این قیمت خریدن یه خورده عجولانه عمل کردنه.دوما iphone6s هم امکاناتش بیشتره هم قیمتش مناسب تره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه